هیل گزارش داد، جیمز کلاپر، مدیر سابق آژانس اطلاعات ملی آمریکا به شبکه خبری سی.ان.ان گفت:‌ به نظرم اتفاقات این چند روز گذشته به خوبی نشان می‌دهد که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه چه فردی است. او به خوبی می‌داند که با یکی از "دارایی‌هایش" به چه صورتی رفتار کند و این دقیقا همان چیزی است که ما در شیوه رفتارش با دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا شاهد هستیم.

کلاپر به قدردانی پوتین از ترامپ بابت همکاری سیا برای تبادل اطلاعاتی که به خنثی شدن حمله تروریستی در سن پترزبورگ منجر شد، اشاره کرد و آن را بیش از یک "ژست نمایشی" دانست.

وی گفت که آمریکا و روسیه چنین اطلاعاتی را برای مدتی طولانی با یکدیگر به اشتراک گذاشته‌اند.

مدیر سابق اطلاعات ملی آمریکا همچنین به این مساله اشاره کرد که پوتین در زمانی که یکی از افسران کا.گ.ب بود، یاد گرفت که چگونه باید از دارایی‌هایش به نفع خودش استفاده کند: "پیشینه و سابقه پوتین را به یاد بیاورید. او افسر سرویس مخفی زمان شوروی بود. آنها دارایی‌های خود را به خدمت می‌گیرند. حالا هم او به عنوان رئیس جمهوری روسیه می‌داند که چگونه باید چنین دارایی‌هایی را به خدمت بگیرد، مدیریت کند و از آنها استفاده کند."

این اظهارات از سوی کلاپر پس از آن مطرح شد که ترامپ گفت آمریکا در عین اینکه با قدرت‌های "تجدید نظرطلب" نظیر روسیه و چین در سیاست مربوط به امنیت ملی در رقابت است، به دنبال ایجاد یک همکاری بزرگ با آنهاست. به عقیده کلاپر این یک پیام دارای تناقض است.

وی همچنین به تجربیات سابقش در تلاش برای تبادل اطلاعات با کرملین مربوط به اوایل دهه ۹۰ میلادی اشاره و آن را یک مسیر یک طرفه توصیف کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.