محمود محمودی شاه نشین با اشاره به رد طرح مربوط به عضویت پیروان ادیان الهی در شوراهای شهر و روستا از سوی شورای نگهبان اعلام کرد: این طرح در جلسه بعد از ظهر امروز کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس مورد بررسی قرار می‌گیرد تا درباره ایرادهای شورای نگهبان به آن تصمیم‌گیری کنیم.

 

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی کشور افزود: با این حساب در صورت اصرار کمیسیون شوراها بر نظر قبلی مجلس این طرح به صحن علنی مجلس شورای اسلامی خواهد آمد و در غیر این صورت نیز طبیعتا از دستور کار خارج می‌شود.

 

وی در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه آیا با توجه به ایرادهای اساسی شورای نگهبان به این طرح امکان اصلاح آن در کمیسیون وجود دارد، گفت: شورای نگهبان به کلیت طرح ایراد اساسی وارد نکرده و اشکال را صرفا در تبصره یک ماده یک دیده است اما به هر طریق به نظر می‌رسد طرح قابل اصلاح نباشد و کمیسیون یا باید به نظر خود اصرار کند یا نظر شورای نگهبان را بپذیرد و رای وسطی وجود ندارد.

 

محمودی شاه‌نشین در پایان با بیان اینکه پیش بینی دقیقی درباره سرنوشت نهایی این طرح ندارد تصریح کرد: به احتمال زیاد کمیسیون بر نظر خود اصرار کرده به صحن آمده و آنجا نیز با اصرار نمایندگان بر رای قبلی طرح مستقیما به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.