این کتاب به تازگی از سوی انتشارات «ایده نو» در ۲۵۴ صفحه منتشر شده است.

«نگاهی به دیدگاه‌های فرهنگی، اجتماعی، اخلاقی، سیاسی و سبک زندگی آیت‌الله سید علی سیستانی» که تألیفی از مطالب متنوع و پراکنده درباره مرجع عالیقدر شیعیان، آیت‌الله‌العظمی سیستانی است، افزون بر سخن ناشر، مقدمه نویسنده و زندگینامه ایشان که حاوی آثار علمی، شیوه بحث و تدریس و مرجعیت ایشان است، در سه فصل تنظیم و تدوین شده است.

فصل اول «تبیین دیدگاه‌های فرهنگی ـ اجتماعی در دیدار با شخصیت‌ها و مسئولان مختلف» نام دارد که در آن افراد متعددی گزارش‌گونه‌ای از ملاقات‌شان را بازگو کرده‌اند. «آیت‌الله ضدخرافات»، «مرجع آگاه به مسائل روز»، «آیت‌الله آینده‌نگر»، «مطالعه فراگیر آیت‌الله»، «توصیه به طلاب و حوزه‌های علمیه»، «اتحاد مردم»، «داعش هیچ ارتباطی به ظهور سفیانی و حوادث آخرالزمان ندارد»، «استفتا در خصوص مراسم عیدالزهرا(س) »، «چگونگی تعامل با برادران اهل سنت» و ... از دیگر عناوین این بخش است.

فصل دوم کتاب «دیدگاه‌های اخلاقی و سبک زندگی آیت‌الله سیستانی» نام دارد و از عناوین فرعی آن می‌توان به این موارد اشاره کرد: «توصیف بیت آیت‌الله سیستانی»، «ممانعت از عکس‌گرفتن و فیلمبرداری»، «دوست ندارم به کسی نه بگویم»، «توصیه اخلاقی» و ...

فصل سوم «نگاهی به دیدگاه‌های سیاسی و نقش آیت‌الله سیستانی در عراق» نام دارد و در آن به مطالب بسیار مهمی از قبیل: «ماجرای انتفاضه شعبانیه»، «مواجهه با آمریکا»، «مواجهه با نیروهای صدر»، «فقیه عصر سکوت»، «فقیه عصر گذار»، «فقیه عصر بحران»، «فقیهی برای همه اعصار»، «آیت‌الله سیستانی و ولایت فقیه»، «آیت‌الله سیستانی و وحدت»، «آیت‌الله سیستانی و انتخابات»، «جامع‌نگری و دید جهان‌شمول آیت‌الله سیستانی»، «پرسش‌های اشپیگل و بی‌بی‌سی»، «فرماندهی از خانه ۷۰متری»، «دغدغه‌های آیت‌الله سیستانی درباره ایران»، «دیدار ریس کلدانی‌ها با معظم‌له» و «تقدیر نماینده سازمان ملل از نقش آیت‌الله سیستانی در ایجاد وحدت در عراق»اشاره شده که به لحاظ تاریخ سیاسی حائز اهمیت است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.