محمدرضا صباغیان در تذکر شفاهی در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی، در تذکری به رییس جلسه علنی امروز مجلس، گفت: چرا قوانینی تصویب می‌کنیم که عمل نمی‌شود و چرا ابلاغ می‌شود؟ به عنوان نمونه در رسانه‌ها اعلام شد جریمه و دیرکرد وام‌های کشاورزی برای مدت سه سال توسط دولت و بانک‌ها دریافت نخواهد شد اما بانک‌ها از این مصوبه تبعیت نمی‌کنند و کشاورز را از کار و زندگی انداخته‌اند.

این عضو کمیسیون امور داخلی کشور و شوراهای مجلس در پیشنهادی خواستار بررسی عملکرد  بودجه سال ۹۶  قبل از پرداختن به لایحه بودجه سال ۹۷ شد و افزود: قبل از ورود به لایحه بودجه سال آینده طی مدت یک هفته بودجه ۹۶ را بررسی کنیم که در بخش‌های مختلف چه عملکردی داشته است. میزان اجرایی شدن بندها و مفاد بودجه ۹۶ باید توسط رییس‌جمهور در مجلس توضیح داده شود و با این کار از اجرای سلیقه‌ای و دل‌بخواهی بودجه‌ها جلوگیری شود.

نماینده مردم بافق در مجلس با اشاره به تشکیل شورای عالی محیط زیسط، گفت: مصوبه تشکیل این سازمان سه سال قبل صادر شد اما هنوز این شورا نشده است و دامداران مهریزی و بافقی دچار مشکلات متعددی شده‌اند.

علی مطهری با استقبال از پیشنهاد نماینده مهریز و بافق، گفت: ارزیابی عملکرد دولت در اجرای قانون بودجه ۹۶ را در دستور کار هیات رییسه مجلس قرار می‌دهیم.

وی ادامه داد: برای اجرای نشدن استمهال و بخشودگی جریمه دیرکرد وام کشاورزان و عملکرد بانک‌ها در این زمینه، دست مجلس باز است می‌توانید وزیر را به مجلس بخوانید و از وی سوال کنید حتی اگر لازم بود از استیضاح و سایر ابزارهای نظارتی استفاده کنید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.