دیلی میل گزارش داد، براساس این گزارش رئیس‌جمهور آمریکا و نخست وزیر انگلیس درباره انجام یک "سفر کاری" از سوی ترامپ به لندن برای اواخر ماه فوریه به بحث پرداخته‌اند.

در عین حال قرار است ترامپ در این سفر ساختمان جدید سفارت آمریکا در شهر لندن را افتتاح کند و مذاکراتی را با ترزا می، نخست وزیر انگلیس در دفتر او داشته باشد.

با این حال هیچگونه برنامه ریزی برای دیدار ترامپ با ملکه انگلیس صورت نگرفته مگر آنکه ترامپ سفر رسمی به انگلیس انجام دهد.

این تصمیم بعد از آن گرفته شده که چندین ماه گمانه زنی درباره انجام یک سفر رسمی از سوی ترامپ به انگلیس انجام گرفت و ترزا می پیشنهاد این سفر را در زمانی که با ترامپ در کاخ سفید بعد از آغاز به کار دولتش داشت، ارائه کرد.

این در حالی است که طی ماه‌های گذشته چندین مورد جدال علنی بین ترامپ و ترزا می وجود داشته است.

ماه گذشته میلادی به عنوان مثال نخست وزیر انگلیس اقدام ترامپ و بازنشر توئیت تبلیغاتی یک گروه راست افراطی انگلیس علیه مسلمانان را محکوم کرد.

همچنین نخست وزیر انگلیس از اقدام یک جانبه اخیر ترامپ در به رسمیت شناختن شهر قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی انتقاد کرده و آن را برای راه حل دو کشوری زیانبار خواند.

با این حال در بیانیه‌هایی که کاخ سفید و دفتر نخست وزیری انگلیس درباره گفت‌وگوی تلفنی اخیر ترامپ و ترزا می منتشر کردند هیچ اشاره‌ای به سفر ترامپ به انگلیس نشده است.

یک منبع خبری در دولت انگلیس گفت: ترامپ در این گفت‌وگو به نخست وزیر انگلیس گفته قرار است به انگلیس سفر کند تا در مراسم افتتاح ساختمان جدید ۷۵۰ میلیون پوندی سفارت آمریکا در لندن شرکت کند.

اوایل سال جاری میلادی بیش از یک میلیون انگلیسی با امضای توماری خواهان لغو سفر ترامپ به کشورشان شدند.

همچنین مخالفان سیاست‌های ترامپ در انگلیس تهدید کردند که در صورت انجام چنین سفری بزرگترین اعتراضاتی که از زمان جنگ عراق در این کشور به راه افتاده را برگزار خواهند کرد.

در صورتی که ترامپ سفرش به لندن را انجام دهد جابه جایی او در این شهر یک چالش امنیتی بزرگ خواهد بود.

رئیس‌جمهور آمریکا برای آنکه نارضایتی‌اش از انتقادهای ترزا می از به رسمیت شناختن قدس را نشان دهد ۱۳ روز او را معطل تماس تلفنی‌اش به منظور بحث درباره اسرائیل نگه داشت.

با این حال هنگامی که آنها نهایتا این گفت‌وگوی تلفنی را انجام دادند به اختلاف نظرهای میان خود پرداختند.

ترامپ خاطر نشان کرد که انگلیس از قطعنامه شورای امنیت سازمان ملل که علیه این به رسمیت شناختن مطرح و از سوی آمریکا وتو شد، حمایت کرده است.

ترزا می نیز به او گفت: بریتانیا با این اقدام موافق نیست اما مشتاق به طرح‌های وعده شده آمریکا برای صلح در منطقه است.

پیشتر ترامپ سفر رسمی برنامه ریزی شده خود به انگلیس را به دلیل نگرانی‌های مربوط به اعتراضات کنسل کرد اما دیپلمات‌ها معتقدند که ترامپ نمی‌تواند بیش از این سفرش به یکی از نزدیکترین هم‌پیمانان آمریکا را به تاخیر بیندازد.

منابع دولتی گفته‌اند که گفت‌وگوی تلفنی ترامپ و ترزا می فضای خوبی داشته است و ترامپ گفته که به تحول بریگزیت در انگلیس علاقه مند است.

همچنین دولت انگلیس نیز گفت که آنها درخصوص اهمیت یک توافق تجاری مناسب برای دوران پس از بریگزیت توافق کردند.

همچنین این دو مقام درباره طرح‌های کاهش مالیات در آمریکا نیز به بحث پرداخته‌اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.