ارم نیوز گزارش داد، احمد اویحیی، نخست وزیر الجزائر در پی اقدام تماشاچیان فوتبال در ورزشگاه ملیله در به تصویر کشیدن عکسی مرکب از سلمان بن عبدالعزیز، پادشاه عربستان و دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا عذرخواهی دولت کشورش را به عبدالله بن محمد بن ابراهیم آل الشیخ، رئیس مجلس شورای عربستان ابلاغ کرد.

بر روی این تصویر به زبان انگلیسی عبارت "دو روی یک سکه" نوشته شده بود.

سامی عبدالله صالح، سفیر ریاض در الجزائر در توئیتر خود نوشت، نخست وزیر الجزائر در دیدارش با رئیس مجلس شورای عربستان، به خاطر اقدام غیرمسؤولانه در یکی از ورزشگاه‌ها به نیابت از دولت و ملت الجزائر عذرخواهی کرد.

صالح به نقل از اویحیی نوشت، رفتار تماشاچیان در ورزشگاه "عین ملیله" در استان "ام البواقی" نماینده موضع مردم الجزائر نیست و اقدامات لازم درباره کسی که دست به این کار زده اتخاذ و تعهد گرفته می‌شود که دیگر چنین اقدامی تکرار نشود.

دفتر نخست وزیر الجزائر پیرامون تصریحات رئیس هیئت دیپلماتیک عربستان یا دیدار اویحیی با رئیس مجلس شورای عربستان هیچ اظهار نظری نکرد، همچنین حزب تجمع ملی دموکراتیک که دولت را رهبری می‌کند، در این باره نظری نداده است.

پیشتر طیب لوح، وزیر دادگستری الجزائر از انجام تحقیقات قضایی درخصوص تصویر مذکور خبر داد و تاکید کرد، نتایج اولیه حاکی از آن است که این اقدام فردی بوده است.

لوح گفت، الجزائر و عربستان دو کشور برادر و دارای روابط تاریخی هستند که در طول سال‌ها این روابط با پیوند برادری، همکاری و همبستگی تقویت شده است.

وی افزود، ملت الجزائر دارای ارزش‌های اخلاقی اصیلی هستند و با کشوری که الجزائر را در انقلاب آزادسازی این کشور از مستعمره فرانسه و بازپس‌گیری تمامیت ارضی خود حمایت و پشتیبانی می‌کند، چنین رفتاری نمی‌کنند.

اویحیی موضع ملک سلمان درباره انقلاب الجزائر در سال ۱۹۵۴ علیه استعمارگری فرانسه را یادآور شد که در آن دوره وی از این انقلاب حمایت کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.