استقلال تهران پس از حذف پرسپولیس تهران در جام حذفی برابر صنعت نفت آبادان با روحیه مضاعفی از ایرانجوان بوشهر در یک چهارم نهایی جام حذفی میزبانی می‌کند. استقلال در این بازی با ترکیب دیدار پایان نیم فصل اول به میدان رفته و تنها سید مهدی رحمتی جایگزین سیدحسین حسینی شد. ایرانجوان هم حریف چندان دست و پا بسته‌ای نیست و حداکثر تلاشش را انجام می‌دهد تا از آبروی فوتبال بوشهر در روز سرد و استقبال کم هواداران تهرانی دفاع کند.

داور: محمدحسین زاهدی‌فرد،‌ کمک‌ها: مهدی عالیقدر و جلیل شعرانی، داور چهارم: وحید صالحی

ناظر داوری: ابوطالب طاهریان

 

ترکیب استقلال تهران:

مهدی رحمتی، وریا غفوری، مجید حسینی، روزبه چشمی، امید نورافکن، امید ابراهیمی، جباروف، داریوش شجاعیان، مهدی قائدی، فرشید اسماعیلی و علی قربانی

 

ترکیب ایرانجوان بوشهر:

وحید اصغر زاده، محمد طارمی، رضا حسن زاده، غلامحسین موجی، اویس کردجهان، مسعود نظر زاده، مصطفی احمدی، حمد الله ابدام، احمد الجبوری، صادق گشنی و سجاد فیض الهی

 

شرح بازی:

دقیقه ۲: روی ارسال اویس کردجهان از روی ضربه ایستگاهی ضربه سر مهاجم ایرانجوان در دستان مهدی رحمتی قرار گرفت.

دقیقه۳: بازی با جو خاصی آغاز شد و نفود فیض اللهی از کناره‌ها و تعلل مدافعان استقلال موجب شد تا توپ به مهاجم بوشهری‌ها برسد اما شوت محکم او به امید نورافکن برخورد کرد و به بیرو رفت.

دقیقه ۴: اولین موقعیت خطرناک آبی‌ها روی حرکت مهدی قائدی شکل گرفت اما پاس او به علی قربانی نرسید.

دقیقه۴: با برخورد مدافع ایرانجوان با اصغرزاده، سنگربان ایرانجوان دچار مصدومیت شد و بازی به همین دلیل برای دقایقی متوقف شد.

دقیقه۹: روی حرکت تکنیکی فیض اللهی او با خطای بازیکنان استقلال مواجه شد. ضربه ایستگاهی را کردجهان ارسال کرد و رحمتی توپ را به راحتی جمع کرد.

دقیقه ۱۴: سانتر وریا غفوری به محوطه جریمه ایرانجوان با واکنش مدافع این تیم همراه بود که به فرشید اسماعیلی برخورد کرد؛ صحنه‌ای که استقلالی‌ها اعتقاد داشتند داور باید آن را پنالتی اعلام می‌کرد.

دقیقه ۱۸: فرشید اسماعیلی با شوت از پشت محوطه جریمه شانس گلزنی‌اش را امتحان کرد اما ضربه او قدرت کافی برای به ثمر رسیدن این اتفاق را نداشت.

دقیقه۲۰: داریوش شجاعیان با سانتر از سمت راست خط دفاع ایرانجوان برای قائدی موقعیت عالی برای گلزنی ایجاد کرد اما ضربه سر مهاجم جوان در دستان اصغرزاده قرار گرفت.

دقیقه ۲۹: روی توپ گیری مهدی قائدی و پاس عرضی توپ به سرور جپارف رسید. ضربه سگین هافبک ازبک با واکنش خوب دروازه بان ایرانجوان راهی کرنر شد.

دقیقه ۳۲: بازی در این دقایق با مدیریت استقلال دنبال می‌شود و سانتر فرشید اسماعیلی به محوطه جریمه با ضربه سر علی قربانی همراه شد اما خروج به موقع دروازه بان مانع از گلزنی او شد.

دقیقه ۳۴: مهدی قائدی توپ را به تیرک عمودی کوبید و برگشت این ضربه را سرور جپارف  زد که به کرنر رفت.

دقیقه ۳۹: روی چند پاسکاری زمینی شجاعیان توپ را به اسماعیلی داد و روی چرخش این بازیکن مداع ایرانجوان کنار رفت. ضربه زمینی اسماعیلی باز هم با دفع موفق سنگربان ایرانجوان همراه بود.

دقیقه ۴۴:  شوت پرقدرت اسماعیلی پس از برخورد با مدافعان ایرانجوان دروازه بان این تیم را به زحمت انداخت تا توپ را دفع کند. چند ثانیه بعد مجددا توپ پشت محوطه ایرانجوان به اسماعیلی رسید اما شوت او درون چارچوب نبود.

دقیقه ۳+۴۵: ضربه سر دقیقه علی قربانی با واکنش دروازه بان ایرانجوان به کرنر رفت اما چند ثانیه بعد اصغرزاده بالاخره تسلیم شد. ارسال جپارف از کرنر و جاگیری مناسب مجید حسینی باعث شد تا اولین گل استقلال در این بازی به ثمر برسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.