علی اصغر احمدی در گفت‌وگو با ایسنا درباره زلزله شب گذشته در تهران و خدمات دهی از سوی مازندران به دلیل استان معین تهران، اظهار کرد: مازندران تا قسمت شرق تهران، معین این استان تعیین شده است اما تاکنون خسارت زلزله تهران محسوس نبوده از این رو درخواست کمکی نیز صورت نگرفته است.

وی با بیان این‌که امروز جلسه‌ای در مازندران و در ستاد مدیریت بحران، برای کمک رسانی و آمادگی به استان تهران تشکیل شده است، عنوان کرد: این جلسه بدون هماهنگی با دستگاه‌های مرتبط تشکیل شده تا میزان آمادگی دستگاه ها در زمان اضطرار سنجیده شود.

احمدی با اشاره به این‌که یکی از دلایل تشکیل این جلسه وجود کمبود احتمالی آب، برق و گاز در حوزه خدمات رسانی به استان های همجوار در هنگام حادثه است، افزود: هم‌چنین این هماهنگی و تشکیل جلسه در راستای انسجام برای درخواست کمک احتمالی استان تهران از مازندران  تشکیل شده است.

احمدی هم‌چنین افزود: به دلیل وضعیت ترافیکی احتمالی در محورهای مواصلاتی، هماهنگی‌هایی با راه‌آهن استان مبنی بر انتقال ادوات مکانیکی به استان تهران انجام شده است.

وی با اشاره  به توانایی مازندران برای کمک رسانی در هنگام زلزله تصریح کرد: امکانات استان مازندران، صرفا برای کمک رسانی به بخشی از استان تهران بوده و وضعیت توانایی امداد رسانی مازندران در این حوزه نسبتا مطلوب است.

مدیر کل مدیریت بحران استان مازندران افزود: در بخش خدمات، تامین ادوات و بیل مکانیکی و سایر تجهیزات از بخش خصوصی  و سپاه نیز کمک گرفته شده است.

احمدی از آمادگی کامل راهداری استان خبر داد و تصریح کرد: ریزش کوه در محور چالوس در حوزه مازندران نبوده و در همان دقایق نخست در استان البرز پاکسازی محور توسط راهداری البرز انجام شده و  محور باز است.

وی هم‌چنین از آمادگی استان مازندران در هنگام حادثه برای انتقال اقلام پتو، مواد خوراکی، تجهیزات امدادی و کمک‌های اولیه، چادر، کنسرو، لوازم گرمایشی و انتقال نیروهای امدادی به استان‌های همجوار خبر داد و افزود: این اقدام برای استان کرمانشاه نیز انجام شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.