روزنامه آساهی ژاپن چهارشنبه به نقل از یک منبع ناشناس مرتبط با وزارت اطلاعات کره جنوبی گفت کره شمالی در حال آزمایش‌هایی روی تسلیحات بیولوژیکی است تا احتمال بارگذاری کلاهک‌هایی با میکروب سیاه زخم روی موشک‌های بالستیک قاره‌پیما را آزمایش کند.

در گزارش آساهی آمده است، دولت آمریکا از این آزمایش‌ها اطلاع دارد؛ هدف از این آزمایش‌ها اطمینان حاصل کردن درباره این است که آیا باکتری سیاه زخم می‌تواند در دمای بالایی که حین ورود مجدد کلاهک‌ها به فضا وجود دارد زنده بماند یا خیر.

کره شمالی قاطعانه هرگونه اتهام زنی در این مورد را رد کرده و می‌گوید که از آمریکا بابت اینکه مدعی می‌شود آنها در حال توسعه تسلیحات میکروبی هستند انتقام خواهد گرفت. رژیم کره شمالی در بیانیه‌ای که خبرگزاری کی‌سی‌ان‌ای منتشر کرد گفت عضو کنوانسیون تسلیحات میکروبی است و طبق آن موضع قاطع خود در مخالفت با اصل توسعه، ساخت، ذخیره و دستیابی به تسلیحات میکروبی را حفظ می‌کند.

در این بیانیه همچنین آمده است، آمریکا هر چه بیشتر بر موضع ضدآمریکایی خود اصرار ورزد اراده کل پرسنل نظامی و مردم برای انتقام‌گیری تقویت می‌شود.

کره شمالی پیشتر اقدام به آزمایش موشکی کرده است که مدعی است می‌تواند شرق ایالات متحده آمریکا را هدف قرار دهد. این رژیم با تحریم‌های تازه‌ای که حاصل آزمایش موشکی خود است، رو به رو شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.