این قطعنامه که نسخه ای از پیش نویس آن به رویت رویترز رسیده، بر آن است تا حدود نود درصد صادرات نفت پالایش شده به کره شمالی کاهش یافته و در سال از پانصد هزار بشکه تجاوز نکند. در پیش نویس این قطعنامه همچنین درخواست شده تا کارگران کره شمالی طی دوازده ماه به کشورشان مسترد شوند. 

علاوه بر این، این قطعنامه در نظر دارد تا صادرات نفت خام به کره شمالی به چهار میلیون بشکه در سال کاهش پیدا کند. آمریکا از چین خواسته است تا صادرات نفت به کره شمالی را محدود کند. 

طبق این قطعنامه قرار است نوزده مقام دیگر کره شمالی و همچنین وزارت نیروهای مسلح خلق این کشور هم تحریم شوند. 

این پیش نویس همچون سایر قطعنامه ها «از گفت وگوهای شش جانبه حمایت کرده و خواستار از سرگیری آن است.» مذاکرات شش جانبه در سال ۲۰۰۸ متوقف شد. 

آمریکا در پیش نویس قطعنامه پیشنهادی خود قصد دارد منابع خارجی تامین مالی خود را متوقف کرده و صادرات محصولات غذایی، ماشین آلات و تجهیزات الکتریکی و برخی اقلام دیگر را به کره شمالی منع کند. 

پیش نویس قطعنامه پیشنهادی آمریکا به شورای امنیت داده شده است. هنوز مشخص نیست که آیا چین به این قطعنامه رای خواهد داد یا نه. به طور سنتی، پیش نویس قطعنامه هایی که در مورد کره شمالی است تا مورد توافق چین و آمریکا قرار نگیرد به سایر اعضای شورای امنیت داده نخواهد شد.

به گفته دیپلمات ها، آمریکا طی یک هفته گذشته درباره این پیش نویس با چین مذاکره کرده است. اگر این سند تصویب شود، دهمین قطعنامه ای است که از سال ۲۰۰۶ در مورد برنامه های موشکی و هسته ای کره شمالی صادر می شود.

چند هفته پیش «جفری فلتمن» مسئول امور سیاسی سازمان ملل به کره شمالی رفت. این اولین سفر یک مقام ارشد سازمان ملل به پیونگ یانگ از سال ۲۰۱۱ بود. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.