«میلیتاری» گزارش داد، ارتش آمریکا از اعزام دو تیپ از نظامیان این کشور به افغانستان در بهار سال آینده خبر داد.

بر این اساس دو تیپ رزمی از دسته چهارم پیاده نظام ارتش آمریکا که هر دو در پایگاه «فورت کارسون» ایالت «کلورادو» آمریکا مستقر هستند به افغانستان اعزام خواهند شد.

با این حال ارتش آمریکا شمار دقیق نظامیان اعزامی را مشخص نکرده است، اما هر تیپ معمولا شامل سه تا پنج هزار نظامی است.

سخنگوی دسته چهارم پیاده نظام ارتش آمریکا گفت به دلیل مسائل امنیتی، ارتش آمار دقیقی از شمار نظامیان اعزامی و تجهیزات آنان ارائه نمی‌کند.

براساس این گزارش اعزام این نظامیان بخشی از برنامه چرخش منظم نیروها برای حمایت از عملیات «نگهبان آزادی» است، بنابراین این اعزام شمار نظامیان آمریکایی مستقر در افغانستان را به طور قابل ملاحظه‌ای تغییر نخواهد داد.

از سوی نیز با اینکه مقامات پنتاگون تمایلی به اعلام شمار نظامیان آمریکایی در مناطق جنگی ندارند براساس گزارش اخیر وزارت دفاع آمریکا ۱۵ هزار و ۲۹۸ نظامی آمریکایی در افغانستان مستقر هستند.

چندی پیش نیز سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) اعلام کرد که نیروهای ویژه این سازمان در کنار مشاوران نظامی آمریکایی به افغانستان  اعزام خواهند شد.

اخیرا نیز ژنرال «جان نیکلسون» فرمانده نظامیان آمریکایی و ناتو در افغانستان اظهار کرد که بیش از هزار نظامی آمریکایی به عنوان مشاور در کنار نظامیان افغان در میدان جنگ این کشور حضور خواهند یافت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.