سیدکمال الدین شهریاری گفت: این در حالی است که در ابتدای مسکن مهر هر روز وزیر مسکن با توپ و تشر به اعضای هیئت مدیره بانک مسکن دستور می داد که مبلغی پول به حسابی که مشخص بود واریز کنند.

 

این نماینده مجلس با بیان این‌که بسیاری از واحدهای مسکن مهر در بسیاری از شهرها اصلا متقاضی ندارد، اظهار کرد: برای مثال شهر جدید پردیس در شرق تهران در مصوبه طرح جامع اولیه خود چهار فاز بود اما برای اجرای طرح مسکن مهر تا ۱۱ فاز آن را توسعه دادند بدون اینکه زیرساخت ها و تاسیسات زیربنایی آن توسعه پیدا کند.

وی تصریح کرد: در کوهپایه ها و در کوه های بین پردیس و تهران یکسری اسکلت ساختمان های بلندمرتبه که معلوم نیست آیا از نظر زمین شناسی و زلزله مکان یابی مناسبی دارد یا خیر. البته به نظرم این مکان یابی مناسبی نیست، احداث شده و به دلیل عدم متقاضی بلااستفاده رها شده و به صورت پروژه های نیمه کاره مانده و در حال استهلاک است.

وی با بیان این‌که  هدف از اجرای مسکن مهر خانه‌دار کردن اقشار کم درآمد و آسیب پذیر جامعه بود،‌تصریح کرد: برای یک مطالعه میدانی بنده دانشجویانم را به محل اجرای پروژه‌های مسکن مهر در حین اجرا، بعد از اجرا و بعد از بهره برداری اعزام می کردم تا در قالب پژوهش دانشگاهی با ساکنان مصاحبه و از آنان نظرسنجی کنند، نتایج بررسی‌ها این بود که نسبت بالایی از ساکنان از مسکن مهر ناراضی بودند.

وی افزود: از دلایل نارضایتی می توان به ، کیفیت ساختمان، مکان یابی نادرست و فقدان تأسیسات زیربنایی و روبنایی اشاره کرد و  همین حالا می‌توانم آدرس بسیاری از این طرح‌ها را اعلام کنم که ببینید ساکنان آنجا با چه کمبودهایی مواجه هستند. در تصویرهایی که دانشجویان از این مساکن گرفته بودند در بعضی از موارد حداقل ملاحظات فنی هم در نظر گرفته نشده بود. در بسیاری از جاها هنوز مدرسه و آب ندارند. شما به شهر پرند مراجعه کنید ببینید چه تعداد از این واحدها چند سال است که خالی مانده و مورد استفاده واقع نشده است. چه مقدار از مسکن پردیس در فاز ۱۱ به صورت نیمه کاره رها شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.