آیت‎الله سیدمحمد سعیدی در خطبه های نمازجمعه قم درمصلای قدس خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ ساده زیستی، روحیه مردم داری، تکریم ارباب رجوع فارغ از تشریفات اداری و تحول در چرخه اداری برای کارآمدی، یک تکلیف الهی و ضرورت الهی برای بازسازی اعتماد مردم است.

وی ادامه داد: انقلاب اسلامی مانند همه انقلاب ها سختی ها و مشکلات خاص خود را دارد ولی نباید از این مشکلات مایوس شد.

وی با اشاره به بودجه سال آینده کشور گفت: نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت بودجه را باید به گونه ای تنظیم کنند که اولویت حل مشکلات روزمره مردم باشد، فاصله فقیر و غنی بسیار زیاد است و مرضی رضای اهل بیت(ع) نیست.

خطیب جمعه قم با اشاره به شرایط ویژه کشور و جهان اسلام نیز گفت: باید بیش از گذشته نسبت به توطئه های امریکا و صهیونیسم و مزدوران منطقه ای آنها شناخت و حساسیت داشته باشیم، گفت: آنها تلاش گسترده ای را برای القای ناکارآمدی نظام اسلامی، سیاه نمایی و بدبین کردن مردم از طریق جنگ روانی به شکل سازمان یافته و عملیاتی تدارک دیدند که باید هوشیار باشیم.

وی بیان داشت: دشمنان القای یاس و ناامیدی نسبت به تداوم انقلاب اسلامی را دردستور کار خود قرار داده و با امپراطوری رسانه ای، درجهت تخریب روحانیت، شخصیت های نظام و دستگاه های حاکمیتی تلاش می کنند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اینکه حریم فقهی شواری نگهبان شعبه ای از حریم فقه اهل بیت (ع) است، گفت: ایستادگی در برابر فقهای شورای نگهبان و تضعیف این نهاد مقدس، مقابله با فقه اهل بیت (ع) و دشمنی با خداوند متعال می باشد.

سعیدی ادامه داد: قوای سه گانه و سایر نهادها باید بدانند حریم فقهی شورای نگهبان شعبه ای از حریم فقه اهل بیت است، ما مسلمان و پیرو اهل بیت (ع) هستیم و باید مراقب باشیم نحوی اظهارنظرها و سخنان ما منجر به رد حکم فقها نشود. وقتی فقیه حکمی را صادر می کند ولی ما کلام این فقها که از فقه اهل بیت (ع) دم می زنند را رد کنیم، پیامدهای بسیار بدی به همراه دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.