کنسریتوم گزارش داد، در نامه‌ جمعی از کارشناسان و کارکنان سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا خطاب به ترامپ آمده است: ۱۰ سال پیش نیز جرج بوش به بهانه اینکه ایران قصد ساخت سلاح هسته‌ای را داشت، آمریکا را در لبه آغاز جنگ با ایران قرار داد؛ اگرچه در همین زمان گزارش سازمان‌های دولتی آمریکا نشان داد که ایران در حال ساخت سلاح هسته‌ای نبوده است.

اکنون کاخ سفید نیز به دنبال توجیه جنگ با ایران از طریق ادعای حمایت ایران از تروریسم در خاورمیانه است. این یکی از دروغ‌های بزرگی است که اکنون مقامات آمریکایی تلاش دارند تا با کمک رسانه‌های تحت نفوذ خود در ذهن جامعه آمریکا فرو کنند.

در ادامه این نامه آمده است: شما در آخرین سخنرانی خود در رابطه با راهبرد امنیت ملی آمریکا در سال ۲۰۱۸ اعلام کردید که ایران حامی اصلی تروریسم در جهان است و از طریق گروه‌های وابسته به خود اشاعه تسلیحات و حمایت مالی از تروریسم توانسته تا نفوذ خود را افزایش دهد. این اظهارات پیشتر نیز توسط عادل‌الجبیر وزیر خارجه عربستان در اکتبر ۲۰۱۵ اعلام شد. او ایران را بزرگ‌ترین حامی تروریسم در جهان نامید که با اقدامات خود ثبات خاورمیانه را بر هم می‌زند.

این در حالی بود که وزیر خارجه عربستان اشاره‌ای به این موضوع نکرد که از ۱۹ تروریستی که در حادثه تروریستی ۱۱ سپتامبر ۲۰۰۱ علیه آمریکا دست داشته‌اند ۱۵ نفر سعودی بودند اما در میان آنها هیچ ایرانی حضور نداشت.

در ادامه این نامه ادعا شده است در حالیکه ایران حدود دو دهه پیش از حامیان تروریسم بود، اکنون در جبهه تروریسم جهانی قرار ندارد و این اتهام اکنون متوجه حامی کنونی و پیشین تروریسم یعنی عربستان سعودی است. این موضوع که ایران حامی اصلی تروریسم در جهان است هیچ پشتوانه منطقی ندارد. ایران اکنون ایرانی نیست که در سال ۱۹۸۱ می‌شناختیم.

علیرغم ادعاهای مکرر مقامات آمریکایی مبنی بر دخالت ایران در حوادث تروریستی، با توجه به گزارشات وزارت خارجه آمریکا در مورد تروریسم جهانی، هیچ مدرکی مبنی بر انجام حملات تروریستی با همکاری ایران یا از طریق حمایت ایران وجود ندارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.