ریانووستی روسیه گزارش داد، فیفا پس از بررسی و مطالعه کامل اطلاعات جدید دریافتی از آژانس بین‌المللی مبارزه با دوپینگ (WADA) در پرونده دوپینگ بازیکنان فوتبال روسیه در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ میلادی با فدراسیون فوتبال این کشور ارتباط خواهد گرفت.

یک مقام سرویس رسانه‌ای فیفا در این رابطه به روزنامه ریانووستی روسیه گفت: می‌توانیم تأیید کنیم که با فدراسیون فوتبال روسیه درباره آخرین اطلاعات دریافتی از WADA در ارتباط هستیم. در حال حاضر با همکاری WADA روی اطلاعات دریافتی تحقیق می‌کنیم و پس از آن پرونده را به فدراسیون فوتبال روسیه ارجاع خواهیم داد.

روز گذشته (پنجشنبه) فدراسیون فوتبال روسیه اعلام کرد که تحقیقاتی را درباره ادعای WADA مبنی بر دوپینگ عده‌ای از بازیکنان فوتبال روسیه در سطح باشگاهی و ملی در سال‌های ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ میلادی که تعدادی از آنها هم‌اکنون عضو تیم ملی این کشور هستند، انجام خواهد داد.

پیش از این WADA طبق اطلاعات آزمایشگاه خود در مسکو مدعی دوپینگ عده‌ای از بازیکنان فوتبال روسیه شد و اسنادی را به فیفا انتقال داد. فیفا نیز پس از آن خواستار دریافت اطلاعات تکمیلی‌تر شد و اعلام کرد در آغاز سال ۲۰۱۸ میلادی نیز دوباره تست‌های دوپینگی برای بازیکنان فوتبال روسیه در نظر خواهد گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.