النشره گزارش داد، ایمن الصفدی، وزیر امور خارجه اردن در گفت‌وگوی تلویزیونی اظهار داشت: کمیته وزارتی اتحادیه عرب (شامل وزرای خارجه اردن، فلسطین، عربستان، امارات، مصر، مراکش و دبیرکل اتحادیه عرب) به زودی نشستی را با هدف بررسی گام‌های آتی و اقدامی بین‌المللی جهت تاکید بر ماهیت عربی قدس و مخالفت با اقداماتی که هویت عربی، اسلامی و مسیحی این شهر را هدف قرار داده، تشکیل خواهند داد.

الصفدی مرحله آتی را مرحله‌ای بسیار دشوار توصیف کرد که نیازمند تلاش کشورهای عربی و اسلامی طبق استراتژی شفافی برای جلوگیری از پیامدهای منفی تصمیم اخیر رئیس‌جمهور آمریکا است.

وزیر امور خارجه اردن تاکید کرد: لازم است همکاری‌ها با اتحادیه اروپا و جامعه جهانی به منظور خروج از مرحله رکود سیاسی و جلوگیری از رسیدن به حالتی از ناامیدی که منطقه را تهدید می‌کند، ادامه یابد.

وی آنچه در شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل رخ داد را موضع‌گیری جهانی در مخالفت با تصمیم آمریکا و در حمایت از روند صلح براساس راه حل تشکیل دو کشور و طرح صلح عربی توصیف کرد و خواستار راه‌اندازی "صندوق قدس" شد که اتحادیه عرب برای حفظ ماهیت عربی قدس و مقابله با حملاتی که برای تغییر جغرافیای جمعیتی این شهر انجام می‌شود، راه‌اندازی کرد.

الصفدی در پایان گفت: اردن با هماهنگی با فلسطین و کشورهای عربی و اسلامی در راستای اتخاذ موضع‌گیری جهانی ثابت و یکپارچه‌ای در مخالفت با تغییر هویت قدس و واقعیت موجود در این سرزمین تلاش می‌کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.