«حسین زین‌الصاحین» صبح امروز دوم دی‌ماه در جلسه شورای راهبردی جمعیت استان کرمان گفت: ساماندهی ثبت وقایع حیاتی و مهاجرت در کشور، استقرار نظام جامع شناسایی ایرانیان، تولید و انتشار آمار و اطلاعات جمعیتی ایرانیان، استقرار سازمان الکترونیک، ارتقاء مستمر کیفیت و کمیت نحوه ارائه خدمات، افزایش کارآیی و ارتقاء بهره‌وری سازمان، حساس‌سازی و ارتقاء آگاهی‌های عمومی، اصلاح نظام بودجه‌ریزی سازمان با رویکرد تعریف و تأمین منابع مورد نیاز و ... از جمله اهداف کلان این سازمان است.

 

وی با بیان این مطلب که کارت هوشمند ملی در آینده نزدیک به‌عنوان یک کارت جامع تبدیل خواهد شد، اظهار کرد: با برون‌سپاری‌های انجام شده در این سازمان زمینه اشتغال بیش از ۴۰۰ نفر ایجاد خواهد شد.

 

مدیر کل ثبت احوال استان کرمان ثبت وقایع حیاتی اتقان اسناد هویت و تابعیت ایرانیان، تولید و انتشار آمار انسانی و تحولات جمعیتی کشور را از مأموریت‌های ثبت احوال دانست و خاطرنشان کرد: در آینده نزدیک حدود ۲۰ ایستگاه سیار در استان راه‌اندازی خواهیم کرد.

 

زین الصالحین از تلاش کارمندان ثبت احوال در سرعت بخشیدن خدمات به مردم، سخن به میان آورد و یادآور شد: مشکلات زیادی در سطح استان داشتیم و در مسیر برطرف کردن آن‌ها اقدامات اساسی شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.