ادامه هفته‌ شانزدهم لیگ برتر با چهار دیدار ادامه پیدا خواهد کرد که سرخابی‌های پایتخت به مصاف تیم‌های خوزستانی خواهند رفت.

فولاد خوزستان - پرسپولیس، ساعت ۱۴:۳۰، ورزشگاه غدیر اهواز

مهم‌ترین دیدار هفته‌ شانزدهم بین سرخ‌های خوزستان و تهران برگزار خواهد شد. دو تیم از شرایط خوبی در جدول رده‌بندی برخوردارند و کسب سه امتیاز توسط هر کدام از دو تیم باعث می‌شود تیم برنده گام بزرگی را برای  موفقیت در لیگ هفدهم بردارد.

شاگردان پورموسوی که میزبان این دیدار هستند نیم فصل نخست خوبی را پشت سر گذاشتند و چراغ خاموش تا رتبه سوم جدول رده‌بندی بالا آمدند. فولاد که در فصل نقل‌ و انتقالات نیم فصل بیت سعید را از استقلال تهران به خدمت گرفته است، می‌تواند در صورت پیروزی برابر پرسپولیس و نتیجه‌ نگرفتن پارس جنوبی جم به رتبه دوم جدول رده‌بندی برسد.

در سوی دیگر میدان پرسپولیسی قرار دارد که هفته‌ها است در لیگ برتر شکست نخورده است. آخرین شکست سرخ‌ها در هفته‌ ششم و مقابل پیکان رقم خورد. پس از آن پرسپولیس توانسته هفت پیروزی و دو تساوی را کسب کند که چهار دیدار اخیر این تیم که با پیروزی همراه بوده مدافعان حریف از باز کردن دروازه‌ بیرانوند عاجز بودند.

البته پرسپولیسی‌ها با روحیه خوبی پا به میدان مسابقه نمی‌گذارند، زیرا آن‌ها در جام حذفی مقابل دیگر تیم خوزستانی صنعت نفت آبادان در ضربات پنالتی‌ شکست خوردند و فرصت دو گانه را از دست دادند.

تراکتورسازی - استقلال خوزستان، ساعت ۱۴:۳۰، یادگار امام (ره) تبریز

این دو تیم که چند روز قبل در جام حذفی برابر هم قرار گرفتند، این بار باید در لیگ با هم صف آرایی کنند. شاگردان عبدالله ویسی موفق شدند در جام حذفی و در دیداری که حریف‌شان هم ۱۰ نفره شد و هم یک ضربه پنالتی‌ را در جریان بازی از دست داد، شکست دهند و به نیمه نهایی جام حذفی صعود کنند. البته این دو تیم شرایط خوبی در جدول رده‌بندی ندارند. خوزستانی‌های میزبان با کسب تنها ۱۴ امتیاز از ۱۵ بازی در رده چهاردهم قرار دارند و پیروزی دوباره آن‌ها برابر تراکتورسازی به منزله صعود چند پله‌ای در جدول رده‌بندی خواهد بود.

در طرف دیگر میدان اما شاگردان گل محمدی با یارگیری مناسب در نیم فصل نخست به دنبال آغاز قدرتمند در نیم فصل دوم هستند. شش بازیکن سرباز و یک بازیکن خارجی نفراتی بودند که به فهرست تراکتورسازان ‌اضافه شدند و هواداران دلخوش به نمایش قدرتمند از تراکتورسازی کردند. تراکتورسازی ۱۷ امتیازی در جایگاه یازدهم قرار دارد و در صورت پیروزی می‌توانند تا جایگاه  هفتم یا هشتم جدول رده‌بندی نیز بالا بیایند.

استقلال - صنعت نفت آبادان، ساعت ۱۶:۲۵، ورزشگاه آزادی

این دو تیم که در نیمه نهایی جام حذفی باید با هم روبه‌رو شوند، ابتدا باید در لیگ برتر مچ اندازی کنند. آبادانی‌ها موفق شدند در بازی رفت با تک گل کرار جاسم از روی نقطه پنالتی‌ آبی‌های پایتخت را شکست دهند و شاگردان شفر به دنبال انتقام از حریف خود هستند. استقلالی‌ها موفق شدند در دو بازی آخر خود مقابل سپاهان و ایرانجوان سه گل بزنند و می‌خواهند روند خوب خود را مقابل شاگردان کمالوند حفظ کنند.

اما صنعت نفتی‌ها حال و روز خوشی را پشت سر نمی‌گذارند. آن‌ها با وجود  برتری مقابل پرسپولیس در ضربات پنالتی‌ و صعود به نیمه نهایی جام حذفی، شرایط خوبی را ندارند و  فراز کمالوند، سرمربی این تیم  حتی تا آستانه فسخ قرارداد نیز پیش رفت و به گفته او به خاطر حرف امام جمعه آبادان از حرفش منصرف شد. باید دید آیا صنعت نفتی‌ها همان انگیزه‌ای که مقابل پرسپولیس داشتند مقابل آبی های پایتخت دارند و می‌توانند مقابل این تیم  دبل کنند یا نه.

 

پارس جنوبی جم – گسترش فولاد تبریز ، ساعت ۱۶:۳۰ ، ورزشگاه تختی

تیم شگفتی ساز تارتار در هفته‌های اخیر نتایج خوبی را نگرفته است و تنها یک پیروزی در چهار دیدار اخیر باعث شده آنها فاصله هفت امتیازی را با پرسپولیس صدرنشین پیدا کنند.  پارس جنوبی جم اگر می‌خواهد  رتبه دوم را به فولاد واگذار نکند، باید مقابل حریف خود به پیروزی برسد که با توجه به شرایط خوب تیم فیروز کریمی، جمی‌ها کار سختی را برای کسب سه امتیاز دارند.

در طرف دیگر میدان گسترش فولاد که در ابتدای فصل و با  لوکا بوناچیچ نتایج خوبی را کسب نکرده بود، با  به روی کار آمدن فیروز کریمی روند خوبی را پیش‌رو گرفت و توانست از انتهای جدول رده‌بندی جدا شود و به رتبه نهم برسد. گسترش فولاد می‌تواند در صورت کسب سه امتیاز مقابل پارس جنوبی رده دومی به جمع شش تیم بالای جدول رده‌بندی برسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.