روحانی در دولت سابق، سمت جدیدی را با عنوان "دستیار ویژه رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت های مذهبی" ایجاد و علی یونسی را به این سمت منصوب کرد اما در دولت جدید از تمدید حکم یا صدور حکم جدید برای دوره جدید خودداری کرده است.

این اتفاق می تواند یک عقب نشینی بزرگ برای روحانی در حوزه حقوق شهروندی و پاسخ به مطالبات اقوام و اقلیت های مذهبی و دینی تلقی شود.

حضور یونسی دستیار وقت رئیس جمهور در امور اقوام و اقلیت ها در کنیسه یهودیان تهران

عقب نشینی بزرگ دولت روحانی/ حذفب بی سر و صدای سمت

از زمان آغاز به کار دولت جدید نیز علی یونسی در هیچ برنامه رسمی با عنوان دستیار رئیس جمهور شرکت نکرده و هیچ فعالیت رسمی با این عنوان نداشته است و تنها در روز عید آغاز سال نو کلیمی (یهودی) به یهودیان ایران تبریک گفت.

یونسی در دولت سابق به عنوان دستیار رئیس جمهوری در برنامه های مختلف از جمله برنامه های آئیینی اقوام و اقلیت های مذهب و دینی شرکت می کرد و پلی برای انتقال مطالبات و خواسته های نمایندگان اقوام و اقلیت های مذهبی و دینی و شخص اول اجرایی کشور بود.با این حال این سمت از سوی بخش هایی از اصولگرایان به شدت مورد انتقاد بود.

 

 این در حالی است که  حسن روحانی رئیس جمهور بارها از مقامات و مسوولان دولتی خواست در زمینه رفع تبعیض میان اقوام و اقلیت ها تلاش کنند.حال از آقای رئیس جمهور باید پرسید که آیا چنین دستیاری در دولت جدید وی وجود دارد؟ اگر پاسخ مثبت است ، چرا خبر صدور حکم جدید یا تمدید آن اعلام نشده است و اگر نه، چرا این حلقه ارتباطی بلاواسطه بین اقلیت ها و رئیس جمهور، حذف شده است؟

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.