آنها گرچه به ظاهر بر سر گزینه اصلح به اجماع رسیدند حتی توانستند قالیباف را از سودای رسیدن به پاستور منصرف کنند اما آنچه از صندوق رای خارج شد نشان داد که راست سیاسی هنوز با ضعف و آشفتگی تشکیلاتی رو‌به‌رو است.

با همه این اوصاف اصولگرایان هنوز پا به ورطه آسیب‌شناسی انتخاباتی و جریانی نگذاشته در راه متوقف مانده‌اند؛ آن‌طور که سیدمحمد حسینی، عضو شورای مرکزی جمنا به ایلنا گفته است «قرار بود که اعضای شورای مشورتی این جبهه تکمیل و معرفی شوند. با این حال جلسات شورای مشورتی دیگر برگزار نشده است.» بر اساس ساختار جدید قرار بود تا اعضای شورای مرکزی در استان‌های مختلف حضور یافته و ارزیابی جدیدی داشته باشند و شورای جدید در استان، شهرستان و مجمعی که می‌خواهد تشکیل شود را مورد بررسی قرار دهند. اتفاقاتی که نه تنها هنوز خروجی عینی نداشته بلکه بنا به گفته حسینی فعلا متوقف مانده است.

 از سوی دیگر این جبهه از دی ماه سال گذشته که کار سازماندهی انتخاباتی اصولگرایان را آغاز کرده بود برای اخذ مجوز اقدام کرد. موازی با این تلاش‌ها بود که انتخابات از راه رسید و این جبهه عملا به عنوان میاندار اصولگرایان به صحنه آمد. حالا با لازم‌الاجرا شدن قانون جدید احزاب، گروه‌ها و تشکل‌های سیاسی تکاپو برای تطبیق با این قانون را آغاز کرده‌اند. موضع سفت و سخت قانون احزاب سبب شده تا اقدامات احزاب و گروه‌ها سرعت بگیرد. با این حال سید‌محمد حسینی خبر می‌دهد که در جمنا هنوز هم بحثی برای تطبیق با قانون احزاب صورت نگرفته است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.