مجید جودی در گفت و گو با ایسنا، با اشاره به شتاب گرفتن روند اسکان موقت در مناطق زلزله زده استان گفت: در روستاها نیاز به نصب هشت هزار کانکس داریم که به همت سپاه تاکنون شش هزار کانکس در روستاها نصب شده است.

وی افزود: با ادامه این روند زودتر از موعد مقرر و تا قبل از پایان دی‌ماه کار اسکان موقت در روستاها به پایان می‌رسد.

جودی با بیان اینکه اسکان موقت در شهر سرپل ذهاب به دو شیوه نصب کانکس و پرداخت اجاره بها پیگیری می‌شود، گفت: مردم در شهر مختارند یا پنج میلیون تومان هزینه اجاره بها دریافت کرده و یا کانکس تحویل بگیرند که عمدتا اقبال با دریافت اجاره بها است.

وی افزود: در شهر طبق برآورد صورت گرفته نیاز به تامین کانکس یا پرداخت اجاره بها برای ۳۵۰۰ خانوار است که تاکنون حدود ۴۰۰ مورد اجاره بها پرداخت شده و بیش از ۴۰۰ کانکس نیز نصب شده است.

جودی با بیان اینکه در شهرها به مستاجرین نیز کانکس یا اجاره بها پرداخت می‌شود، خاطرنشان کرد: پرداخت اجاره بها یا تحویل کانکس به مستاجرین در صورتی است که منزل استیجاری آنها تخریب شده باشد.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن کشور با اشاره به آواربرداری ۱۲۰۰ تا ۱۳۰۰ واحد مسکونی در شهر سرپل ذهاب، گفت: همچنین ۳۰۰۰ واحد در روستاها آواربرداری شده است.

جودی تصریح کرد: آواربرداری مرحله مستقلی نبوده و همزمان با بحث اسکان موقت به پیش می‌رود.

وی با اشاره به پی کنی ۷۰۰ تا ۸۰۰ واحد روستایی، اظهار کرد: کار بازسازی در روستاها شروع شده و مردم خود کار ساخت را برعهده دارند و ما به آنها کمک می‌‌کنیم.

مدیرکل بازسازی بنیاد مسکن کشور در ادامه از معرفی ۱۵ هزار نفر به بانک جهت دریافت تسهیلات تعمیری و احداثی خبر داد.

این مسئول افزود: تاکنون دو هزار مورد عقد قرارداد جهت دریافت این تسهیلات در بانک صورت گرفته که این روند در حال شتاب گرفتن است.

جودی خاطرنشان کرد: در زمینه پرداخت تسهیلات اولویت با واحدهای تعمیری است.

وی افزود: در شهر سرپل ذهاب شش تا هفت هزار واحد تعمیری داریم که با تعمیر آنها بسیاری در خانه هایشان مستقر می‌شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.