محسن هاشمی در جلسه امروز شورای شهر تهران با بیان اینکه این زلزله تذکر به این مسئولین کشور بود، اظهار کرد: موضوع زلزله در تهران و کشور از اهمیت بالایی برخوردار است، شهرداری، هلال احمر، بهداشت و درمان ، آموزش و پرورش شرکتهای اب برق و گاز و دستگاه های راه و شهرسازی، فروردگاه ها، راه اهن، پایانه ها، سپاه، بسیج و ارتش و غیره که در امر امداد و نجات فعال هستند باید مشکلات خودشان را مکتوب برای بررسی در ستاد مدیریت بحران ارسال کنند.

وی ادامه داد: باید این مشکلات بررسی شود تا از سران نظام درخواست اعتبار شود. در بحث امداد و نجات در شرایط مثبت باید باشیم البته الان شرایط بد نیست اما اگر تعداد خرابی ها بالا رود دچار مشکل خواهیم شد. بر اساس مصوبه سال ۸۹ تکالیف تمام دستگاه ها در بحران مشخص شده است.

هاشمی: در جلسات ستاد بحران حضور داشتم و تمام مواردی که اعضای شورای شهر مطرح می کنند در این جلسات مطرح شد.

او ادامه داد: ۸۶ کارگروه برای بحث زلزله در ستاد مدیریت بحران شهر تهران وجود دارد و برای تمام دستگاه ها تکالیف دیده شده است. برای مثال سپاه حدود یک میلیون اسکان، ارتش ۵۰۰ هزار نفر اسکان، هلال احمر یک میلیون رسیدگی به مصدومین و ۲۵۰ هزار کشته برای سازمان تبلیغات اسلامی مراسم مذهبی و کف و دفن دیده شده است. همچنین برای فرودگاه ها راه اهن ها و پایانه ها برای جابجایی مصدومان پیش بینی شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.