در این جلسه علی‌اصغر جعفری، مدیر عامل موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس، بیان کرد: زنان در دوران مبارزه با رژیم ستمشاهی و به ثمر رسیدن انقلاب شکوهمند اسلامی و دوران دفاع مقدس، نقش بی‌بدیل و ممتازی داشته‌اند. لذا به تصویر کشیدن و تبیین نقش این قشر برای مخاطبان موزه ضروری است.

 

وی با بیان ضرورت تشکیل کارگروه مشترکی در این خصوص گفت: در ابتدا باید بر اساس تحقیقات و پژوهش‌های تاریخی و علمی نقاط عطف و ممتاز نقش زنان را در انقلاب اسلامی و دفاع مقدس احصاء و سپس با بهره گیری از ظرفیت های هنری و هنرمندان شاخص نسبت به مفهوم سازی آن اقدام شود.  نمادسازی و معرفی بانوان شهید و ایثارگر، پشتیبانی و کمک به شکل‌گیری باشگاه دختران جوان و ساخت سردیس بانوان شهید از جمله برنامه‌های موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در این راستا خواهد بود.

 

در بخش دیگر این جلسه، دکتر مینو اصلانی مسئول بسیج جامعه زنان کشور، ضمن بیان اقدامات صورت گرفته توسط بسیج جامعه زنان کشور آمادگی اهدای آن را به موزه انقلاب اسلامی ودفاع مقدس اعلام و بیان  کرد: تمامی تجربیات، آثار و فعالیت های پژوهشی و دیگر فعالیت های صورت گرفته در حوزه بسیج جامعه زنان، برای تکمیل بخش زنان موزه انقلاب اسلامی و دفاع مقدس در اختیار موزه قرار خواهد گرفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.