گاردین گزارش داد، ایوانکا ترامپ، دختر رئیس‌جمهوری آمریکا و همسر او جارد کوشنر بابت نفوذشان در کاخ سفید تحت تحقیقات جدید قرار گرفتند چرا که بحث‌های تنش‌آلود و عداوت آنها با استیو بنن، استراتژیست ارشد و سابق ترامپ دیگر بر کسی پوشیده نیست.

 

بنن در مصاحبه با مجله ونیتی فر درباره دشمنی متقابل با مشاوران ارشد رئیس‌جمهوری آمریکا توضیحاتی ارائه کرد که یکی از بزرگترین محرمانه‌های دولت ترامپ است. او با ترکیب نام ایوانکا و همسرش گفت: ته تمام تصمیمات بد به "جاوانکا" می‌رسد.

 

او که پس از برکناری از کاخ سفید در ماه اوت به سایت خبری جناح راست‌گرا موسوم به "بریت‌بارت" بازگشت، از دیداری در دفتر کار رئیس‌جمهوری یاد کرد که در آن او ایوانکا را به "ملکه افشاگری‌ها" متهم کرده بود. دختر ارشد ترامپ هم به تندی پاسخ داده بود: پست ‌فطرت دروغگو!

 

این مقام سابق کاخ سفید همچنین از نحوه مدیرت ایوانکا در مساله اخیر انتخابات ویژه سنای آمریکا برای ایالت آلاباما انتقاد کرد؛ جایی که روی مور، نامزد جمهوری‌خواه به سوءرفتار جنسی علیه نوجوانان متهم شده بود. ایوانکا حین این کمپین گفته بود: جای مخصوصی در جهنم برای افرادی وجود دارد که کودکان را قربانی می‌کنند.

 

بنن جزو کسانی است که به‌رغم اتهامات جنسی مطرح شده از مور حمایت کرد و تنها هدفش این بود که یکی از پایگاه‌های سنتی قدرت جمهوری‌خواهان به دست یک دموکرات نیفتد.

 

او به ونیتی فر گفت: "چرا درباره اتهامات پدر او با آن نوجوان ۱۳ ساله حرفی زده نمی‌شود؟" سخنان او به ادعاهای یک زن در کالیفرنیا مرتبط است که گفته بود در زمان نوجوانی ترامپ به او تجاوز کرده است. ترامپ به سوءرفتارهای جنسی متعددی متهم شده و تمامی آنها را رد می‌کند.

 

به گفته استیو بنن، دختر رئیس‌جمهوری آمریکا سرچشمه تمام مشاوره‌های بد حین کمپین مذکور بوده است. او نارضایتی از جارد کوشنر را هم پنهان نکرد و گفت: "او هیچ چیز درباره حامیان ترامپ نمی‌داند."

 

طبق گزارش‌ها، کوشنر کسی بود که ترامپ را به اخراج جیمز کومی از ریاست اف‌بی‌آی ترغیب کرد؛ اقدامی که ممکن است حین تحقیقات درباره همدستی او با روس‌ها در کمپین انتخاباتی یقه‌اش را بگیرد. بنن گفت: بدون هیچ شکی، این احمقانه‌ترین تصمیم سیاسی در تاریخ سیاسی مدرن است؛ یک زخم خود خواسته با وسعت زیاد.

 

همچنین گزارش‌ رسانه‌های خبری حاکی از آن است که تصمیم ترامپ درباره به رسمیت شناختن قدس به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی با حمایت کوشنر بوده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.