الشرق الاوسط گزاشر داد، اسامه النجار، سخنگوی وزارت بهداشت فلسطین گفت، اسرائیلی‌ها در درگیری‌ها با فلسطینیان در ایست‌های بازرسی و خطوط تماس از گاز جدیدی استفاده می‌کنند.

النجار با بیان اینکه برخی از زخمی‌هایی که در اثر استنشاق این گاز به بیمارستان منتقل می‌شوند دچار حالت تهوع، سرگیجه، سوزش چشم، خفگی، بیهوشی و درد در استخوان و زانو هستند، تاکید کرد، طی دو هفته متوالی همچنان تعدادی از زخمی‌ها در اثر استنشاق این گاز در بیمارستان اروپایی غزه تحت مراقبت قرار گرفتند.

تحسین علیان، رئیس بخش نظارت و مستندسازی در موسسه "الحق" در رام الله گفـت، استفاده از هر گونه سلاحی که موجب ناراحتی و درد انسان شود، غیرقانونی است و موضوع استفاده از گاز ناشناخته در این موسسه در دست بررسی است.

درگیری‌ها میان فلسطینیان و نیروهای اشغالگر از زمان اعلام تصمیم ترامپ درباره قدس منجر به شهادت ۱۴ فلسطینی و حدود ۳۵۰۰ زخمی شده و نیروهای اشغالگر بازداشت‌های روزانه خود را در مناطق مختلف فلسطین ادامه می‌دهند.

همچنین منابع فلسطینی گزارش دادند، نیروهای اسرائیل در ورودی القطانین - یکی از درب‌های مسجد الاقصی- مانع از ورود گروهی از گردشگران ترک به بهانه یکسان بودن پوششان و همراه داشتن پرچم ترکیه به این مسجد شدند.

این نیروها از گردشگران ترک خواستند پرچم ترکیه را به همراه نیاورند.

شاهدان عینی گفتند، گردشگران ترک پس از تعویض پوشش خود بار دیگر تلاش کردند وارد مسجد الاقصی شوند، اما نیروهای اسرائیلی باز هم مانع آنها شده و آنها را مورد ضرب و شتم قرار دادند.

در این درگیری سربازان اسرائیل یک جوان ترک را در منطقه "سوق القطانین" و سه تن دیگر را نزدیکی مرکز پلیس بازداشت کردند.

همچنین اسرائیلی‌ها یک نمازگزار ازبکستانی را طی سرکوب نمازگزاران در خیابان "الواد" در قدس اشغالی دستگیر کردند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.