بررسی‌ها نشان می‌دهد کودکانی که غذاهای سالم مصرف می‌کنند بیشتر شاد هستند و کودکان شاد بیشتر احتمال دارد از غذاهای سالم مصرف کنند و جالب اینکه این ارتباط‌ها مستقل از فاکتور وزن هستند.

چاقی و اضافه وزن در کودکان مشکل رو به رشدی است که اغلب با تعداد زیادی مشکل برای سلامتی و تاثیرات روانشناختی همراه است. همچنین کودکان مبتلا به اضافه وزن بیشتر مستعد عزت نفس پایین و افسردگی هستند.

به دلیل اهمیت موضوع این مطالعه بیشتر بر درک تاثیر روانی در اضافه وزن و تاثیر چاقی بر آرامش روانی کودکان تمرکز داشته است.

اخیرا گروهی از متخصصان سوئدی به بررسی ارتباط بین آرامش روانی و وزن در کودکان پرداختند. این مطالعه شامل ۷۶۷۵ کودک ۲ تا ۹ ساله از هشت کشور اروپایی بود. در شروع مطالعات والدین کودکان به پرسش‌هایی در مورد جزییات خوراکی‌هایی که هر هفته مصرف می‌شود پاسخ دادند.

متخصصان همچنین سطح آرامش این کودکان را در شروع مطالعه و پایان یک دوره دو ساله ارزیابی کردند که شامل اطلاعاتی مربوط به عزت نفس، مشکلات احساسی و روابط با والدین و دوستان بود. علاوه بر این وزن و قد کودکان در شروع و پایان مطالعه اندازه‌گیری شد.

متخصصان در ارزیابی اطلاعات به یک الگوی شفافی دست پیدا کردند که نشان دهنده ارتباط بین رژیم غذایی و آرامش روانی است.

به گزارش مدیکال نیوز تودی، یکی از متخصصان ارشد این مطالعه گفت: مشاهده کردیم در کودکان ۲ تا ۹ ساله بین پیروی از دستورالعمل‌های یک رژیم غذایی سالم و آرامش روانی ارتباط مستقیم وجود دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.