به تعبیر آقای باهنر، احمدی‌نژاد امروز همان احمدی‌نژاد سالهای ۸۲ تا ۸۸است با همان ویژگی‌های روحی و روانی و با همان انحرافات فکری و بی‌ضابطگی مالی، منتها آقای باهنر قبلا نسبت به آن آگاهی نداشته و بی‌توجه بوده و امروز به همه آنها واقف شده است.

سخن آقای باهنر در این برهه به نوعی اعتراف به اشتباه در حمایت از احمدی‌نژاد است هر چند وی و دیگر اصول‌گرایان حامی احمدی‌نژاد حاضر نمی‌شوند که هزینه اشتباه خود را بپذیرند و از مردم عذرخواهی کنند و پاسخ این سؤال را بدرستی بدهند که اگر دیروز اطلاعاتشان نسبت به احمد‌ی‌نژاد کم بود و تحلیل دقیقی درباره وی نداشتند، چرا به سخنان هشدارگونه بسیاری از دلسوزان کشور حتی از جناح اصولگرا بی‌توجهی کردند و خود را به نشنیدن زدند. روزنامه‌های آن زمان مملو از هشدارهای دلسوزان کشور درباره انحرافات احمدی‌نژاد است؛ بسیاری از علما داد زدند که آقایان هاشمی و ناطق بهانه‌اند و آنها خاکریز اولند، نه تنها آن فریادهای دردمندانه شنیده نشد، بلکه متاسفانه صاحبان آنها به بی‌بصیرتی و کم‌بصیرتی هم متهم شدند!

باری، امروز مردم فهمیده‌اند که بسیاری از اصول‌گرایان در این سال‌ها فریب احمدی‌نژاد را خورده‌اند و بخاطر همین غفلت خسارت‌های زیادی به کشور و نظام وارد شده است. خسارت‌هایی که بسیاری از آنها امکان جبران نیز دیگر ندارد. یکی از این خسارت‌ها که می‌تواند جبران شود بی‌اعتمادی‌ای است که مردم به اصول‌گرایان پیدا کرده‌اند. مردم از خود می‌پرسند چگونه می‌توانند به افرادی که فریب احمدی‌نژاد را خوردند و او را نشناخته به مردم معرفی کرده و تقدیس نمودند، اعتماد کرد؟ گرچه مردم ما نشان داده‌اند اگر جریانی با آنها صادق و روراست باشد و اشتباهش را بپذیرد و جبران اشتباه کند، دوباره به او اعتماد می‌کنند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.