خبرگزاری فرانسه گزارش داد، قطعنامه‌ای که توسط سازمان همکاری اسلامی به مجمع عمومی سازمان ملل تقدیم شده بود با ۱۲۲ رای موافق، ۱۰ رای مخالف و ۲۴ رای ممتنع تصویب شد.

چین، روسیه، کامبوج، لائوس، فیلیپین، ویتنام، بلاروس، سوریه و زیمبابوه در این رای‌گیری به میانمار پیوسته و علیه این برنامه رای دادند.

این قطعنامه از دولت میانمار می‌خواهد تا به امدادگران اجازه دسترسی دهد، بازگشت تمامی آوارگان را تضمین و حق شهروندی کامل به مسلمانان روهینجا اعطا کند.

این قطعنامه از آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل می‌خواهد تا نماینده ویژه‌ای را در میانمار منصوب کند.

این قطعنامه پس از آن تصویب شد که کمیته تخصیص بودجه سازمان ملل با تامین بودجه برای سمت جدید نماینده ویژه سازمان ملل در میانمار موافقت کرد.

از اواخر اوت سال جاری میلادی به دنبال آغاز عملیات نظامی در استان راخین بیش از ۶۵۰ هزار مسلمان روهینجایی از میانمار فرار کرده‌اند.

مقامات میانمار تاکید دارند که این کمپین نظامی با هدف ریشه‌کن کردن شبه‌نظامیان روهینجاست که در تاریخ ۲۵ اوت به پاسگاه‌های پلیس حمله کردند، اما سازمان ملل اعلام کرده که این خشونت‌ها برابر با "پاکسازی قومی" است.

یانگی لی، مخبر ویژه سازمان ملل در میانمار هفته گذشته گزارش داد که از ورود به این کشور منع شده و دولت میانمار تمامی همکاری‌ها با وی را قطع کرده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.