حسینعلی امیری در گفتگو با خبرآنلاین درباره آخرین وضعیت لایحه جامع انتخابات در مجلس گفت: کمیسیون سیاسی-دفاعی دولت وقت زیادی روی لایحه نظام جامع انتخابات گذاشت و براساس سیاست های کلی ابلاغی رهبر معظم انقلاب، لایحه را نهایی کرد. هم اکنون لایحه نظام جامع انتخابات در دستورکار دولت است.

وی درباره اظهارات برخی سیاسیون که می گویند دولت عزمی برای ارسال لایحه نظام جامع انتخابات به مجلس ندارد، اظهار کرد: واقعا دولت عزم جدی دارد لایحه نظام جامع انتخاباتی را سروسامان دهد، همه ما می دانیم نظام انتخاباتی کشور ایرادات و اشکالاتی دارد و این ایرادات و اشکالات برای مردم، نظام، نامزدها، شورای نگهبان، وزارت کشور و سایر بخش های مرتبط با بحث انتخابات هزینه درست کرده است.

معاون پارلمانی رئیس جمهور یادآور شد: هزینه های ناشی از ایرادات و اشکالات برگزاری انتخابات، به خاطر خلاءهایی قانون است، نظام جامع انتخابات می تواند عمده خلاءهای قانونی در این حوزه را مرتفع کند.

وی درباره تعیین ضرب الاجل رئیس کمیسیون شوراهای مجلس برای دولت در ارسال لایحه نظام جامع انتخابات افزود: این لایحه هم اکنون در دستورکار صحن دولت قرار دارد. البته می شود با آقای رحمانی فضلی صحبت کرد که نامه ای برای دولت بنویسد و تقاضا کند خارج از نوبت لایحه نظام جامع انتخابات در صحن دولت مطرح و بررسی شود.

امیری در پاسخ به این سئوال که آیا خودتان با نمایندگان مجلس صحبت می کنید که طرحی درباره نظام جامع انتخابات ندهند؟ بیان کرد: نمایندگان مجلس کاملا در جریان موضوع هستند. البته نمایندگان حق تقدیم طرح را دارند اما از جهت حقوقی اصل بر اولویت لایحه است تا طرح. هنوز نمایندگان مجلس صحبتی با من نداشتند اگر چنین صحبتی را با من در میان بگذارند می توانیم همین پیش نویس لایحه ای را که تهیه کردیم به آنها بدهیم تا مشاهده کنند چنین کاری در دولت انجام شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.