الیوم السابع گزارش داد، بسام راضی، سخنگوی ریاست جمهوری مصر اعلام کرد که عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری این کشور موضعش را درخصوص نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری آتی در مناسب‌ترین زمان مشخص خواهد کرد.

وی در ادامه تاکید کرد که سیسی می‌خواهد ابتدا تلاش‌ها و اقداماتی که طی دوره ریاست جمهوری‌اش انجام داده را برای ملت مصر توضیح دهد و پس از آن موضعش را درخصوص نامزدی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ میلادی مشخص خواهد کرد.

بسام راضی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم برگزاری انتخابات ریاست جمهوری لیبی در سال ۲۰۱۸ پایان دوره‌های انتقالی‌، تاکید کرد.

سخنگوی ریاست جمهوری مصر خاطرنشان کرد که قاهره مواضع ثابتی در سیاست خارجی‌ در تعامل با پرونده‌های از این نوع دارد. مصر به مرزهای تاریخی شناخته شده برای هر کشور چه لیبی، چه سوریه، چه عراق و چه یمن احترام می‌گذارد و با تقسیم اراضی یا جدایی و فروپاشی این کشورها مخالف است.

وی در ادامه تصریح کرد: مصر همواره از دولت‌های مرکزی و ارتش‌هایی که از این دولت‌ها تبعیت می‌کنند، حمایت کرده و علیه تمامی گروه‌های مسلح مبارزه خارج از قانون مبارزه می‌کند و هرگز به آن‌ها کمک نخواهد کرد. مصر همیشه با مردم لیبی و سوریه علیه نژادپرستی و فرقه‌گرایی و دسته‌بندی‌های مذهبی خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.