نیویورک پست گزارش داد ، دو مقام نزدیک به اف بی آی گفتند که این سازمان اطلاعاتی فدرال آمریکا در ماه گذشته میلادی یعنی نوامبر به همراه تعدادی از مقامات وزارت خزانه داری آمریکا به بانک مرکزی قبرس رفت و آمد داشته اند تا اطلاعات یکسری اشخاص مظنون به پرونده توطئه انتخاباتی ۲۰۱۶ آمریکا را بدست آورند.

 مقامات اف بی آی از مقامات رسمی قبرس درخواست کرده اند تا اطلاعات مالی اشخاص ثروتمند روسی که به حلقه های سیاسی متصل هستند و در بانک اف بی ام ایی اقدام به جابجایی پول می کردند را به آنها تحویل دهد؛ البته این افراد که نامی از آنها برده نشده است، متهم به پولشویی هستند.

گفته می شود که قبرس منطقه‌ای کلیدی برای روبرت مولر مشاور ویژه سابق دولت ترامپ است که در پرونده احتمالی ماجرای دخالت در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا توسط روسیه دست داشته و در حال حاضر تحت بازجویی است.

گفته می شود این درخواست مقامات اف بی آی، با هدف رسیدن به سر نخ هایی در مورد مدیر کمپین انتخاباتی ترامپ است؛ او در زمان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، از طریق بانک های قبرس،  پول هایی را بین روسیه و ایالات متحده جایجا کرده است.

البته اف بی ام ایی بانک در بیانیه ای اعلام کرد که قوانین ضد پولشویی را نقض نکرده و ادعاهای اعلام شده درست نیستند.

دویچه بانک آلمان هم چندی پیش از سوی مقامات آمریکا احضاریه ای را برای دادن اطلاعات بانکی برخی از مقامات به دولت ایالات متحده دریافت کرده بود؛  دویچه اعلام کرد در این زمینه همکاری لازم را با مقامات آمریکایی انجام خواهد داد.  

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.