«حسین درودیان» گفت: واحد بازرسی و نظارت اتاق اصناف همواره بر بازار نظارت دارد و برهمین اساس در رابطه با افزایش قیمت تخم مرغ نیز نامه ای به وزارت صنعت، معدن و تجارت و مراجع ذیربط ارسال کرده است. 

وی درباره دلایل افزایش قیمت تخم مرغ نیز گفت: معدوم کردن مرغ های تخمگذار مبتلا به بیماری آنفلوانزا، بلایای طبیعی همچون سیل در شمال کشور، ممنوعیت واردات تخم مرغ و افزایش قیمت نهاده های دامی باعث افزایش قیمت تخم مرغ در هفته های اخیر شده است. 

درودیان اظهارداشت: اکنون کنجاله های دامی ۸۰ درصد افزایش قیمت داشته است و با توجه به اینکه این نهاده های دامی مورد مصرف مرغداری هاست، در نتیجه شاهد افزایش قیمت تخم مرغ هستیم. 

این مقام صنفی تاکید کرد: اصناف مسئول گرانی تخم مرغ نیستند و واحد بازرسی و نظارت اصناف نیز تنها مسئول نظارت هستند و چنانچه گران فروشی مشاهده شود، جریمه می کنیم. 

وی با بیان اینکه واحد بازرسی اصناف ناظر بر گران فروشی است و ناظر بر گران شدن نیست، افزود: گران شدن تخم مرغ از مبداء مرغداری ها آغاز شده و مسئول رسیدگی به آن نیز وزارت صنعت، معدن و تجارت و سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان است. 

به گزارش ایرنا، بر اساس مصوبه دولت تعرفه واردات تخم‌مرغ خوراکی تا ۲۹ اسفندماه سال جاری، به میزان ۵ درصد تعیین و مهلت ترخیص محموله‌ها تا ۳۱ فروردین ۹۷ تعیین شده است.

اسحاق جهانگیری این مصوبه را برای اجرا به وزارتخانه های صنعت، معدن و تجارت، امور اقتصادی و دارایی، جهاد کشاورزی، کشور، سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی ابلاغ کرده است.

این روزها قیمت هر شانه تخم مرغ ۳۰ تایی از مرز ۱۸۰ هزارریال عبور کرده است و حتی در برخی مناطق شهر تهران به قیمت هر شانه ۲۰۰ هزار ریال به فروش می رسد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.