احمد حاج علیزاده در نشست شورای توسعه و برنامه ریزی چهارمحال و بختیاری اظهار کرد: از سال گذشته تاکنون در حدود ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات اشتغالزایی به مناطق مختلف کشور اعطا شده است.

وی ادامه داد: یک هزار و ۵۰ درخواست طرح از سال گذشته تاکنون با اعتباری بالغ بر پنج هزار و ۸۴۰ میلیارد ریال واصل شده که تاکنون برای ۷۰۰ طرح انعقاد قرار داده شده است.

عضو هیات مدیره و معاون توانمندسازی بنیاد علوی با بیان اینکه این بنیاد موسسه ای است که فعالیت های حمایتی بنیاد مستضعفان را برعهده دارد، افزود: بیش از ۳۰ درصد درآمدهای بنیاد مستضعفان در بنیاد علوی هزینه می شود.

علیزاده با بیان اینکه طی آخرین گزارش های وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، ۱۷ درصد از خانوارهای شهری و ۴۰ درصد از خانوارهای روستایی کشور دچار فقر چند بعدی هستند، تاکید کرد: بنیاد علوی تلاش دارد تا با ارائه خدمات حمایتی و توسعه زیرساخت های عمرانی به ویژه در مناطق روستایی در رفع محرومیت زدایی فقرزدایی گام هایی بردارد.

وی ادامه داد: در همین راستا از سال ۹۴، در شهرستان قلعه گنج استان کرمان الگویی مطالعه و در حال اجراست که خدمات بسیاری را به مردم محروم این منطقه ارائه کرده و بنا بر گزارش های موجود، شاخص های توسعه یافتگی در این شهرستان رشد بالایی داشته است.

عضو هیات مدیره و معاون توانمندسازی بنیاد علوی در ادامه به اقدامات انجام شده از سوی این بنیاد در چهارمحال و بختیاری اشاره کرد و گفت: احداث مرکز درمان بستر، نوسازی ۲۸ کلاس درس، تامین مسکن برای خانوارهای با حداقل ۲ عضو معلول، تامین وام دانشجویی برای یک هزار و ۵۷ دانشجو، اجرای طرح ارتقای تحصیلی برای ۱۰ هزار و ۹۸۷ دانش آموز و توزیع پوشاک برای ۶۸ هزار و ۵۴۸ دانش آموز از جمله این اقدامات است.

علیزاده، طرح ارتقای سلامت مادران باردار و شیرده را از دیگر فعالیت های این بنیاد برشمرد و گفت: در چهارمحال و بختیاری یک هزار و ۳۳۰ مادر زیر پوشش این طرح قرار دارند.

&#۳۹;گفتنی است ،  بنیاد علوی از سال ۱۳۸۴ به عنوان بازوی بنیاد مستضعفان، فعالیت خود را در امور خیریه و عام المنفعه آغاز کرد و این فعالیت تاکنون در حوزه های سلامت، توزیع البسه رایگان، برگزاری اردوهای دانش آموزی، ارتقای تحصیلی دانش آموزان محروم، اعطای وام به دانشجویان محروم مستعد و سایر خدمات حمایتی ادامه دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.