دکتر سید حسن قاضی‌زاده هاشمی شامگاه دوشنبه در بازدید از خیریه نورآوران سلامت در شهرستان محروم ریگان استان کرمان، اظهار کرد: همکاران ما به صورت داوطلبانه، حضور گسترده‌ای در این مجموعه خیریه دارند و برای آنها فرصتی است که یک کار دلی انجام دهند و امیدوارم که  نتیجه آن رضایت مردم باشد که رضایت خدا را هم به دنبال دارد.

وزیر بهداشت با بیان اینکه هیچ لذتی بالاتر از شادکردن دل مردم نیست، افزود: انجام امور خیریه، فرصتی ارزشمند برای همه است و نیاز نیست که حتما پزشک یا چشم پزشک باشید بلکه کمک به نیازمندان و ضعفا، در هرجایگاهی امکان پذیر است و موجب شادی و نشاط در زندگی، جامعه و افراد آن می شود و مجموعه خیریه نورآوران سلامت نیز بیش از ۱۳ سال است که تشکیل شده و امیدواریم گسترش پیدا کند.

هاشمی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به محرومیت شهرستانهای ریگان، فهرج و نرماشیر در شرق استان کرمان، گفت: امکانات و خدمات در این مناطق، بسیار کم است و وزارت بهداشت در این شهرستانها در تلاش برای ساخت بیمارستان و کاهش محرومیت است و امیدواریم شرایط اقتصادی دولت بهتر شود که بتواند پروژه های نیمه تمام این مناطق را تکمیل کند.

وزیر بهداشت تاکید کرد: در قالب طرح تحول سلامت، در مناطقی که پزشک حضور نداشته، پزشک متخصص مستقر و امکانات توزیع شده است و تجهیزات مورد نیاز سه بیمارستان شهرستانهای فهرج، ریگان و نرماشیر که منتظر تکمیل مراحل ساخت آن هستیم را تامین کرده ایم.

وزیر بهداشت با اشاره به حضور متخصصان در شهرستانهای محروم شرق استان کرمان، گفت: علیرغم اقدامات مثبت انجام شده اما هنوز با نقطه مورد انتظار ما که حق مردم است، فاصله داریم و امیدواریم عقب ماندگی تاریخی این منطقه، جبران و فرصت برای اشتغال جوانان ایجاد شود.

هاشمی اضافه کرد: در برخی از دورانهای گذشته در مناطق شرق استان کرمان شاهد ناامنی و برخی بلایای طبیعی مانند زلزله بودیم و این عوامل، باعث شده که سازندگی این مناطق به تاخیر بیفتد و امیدواریم وضعیت اشتغال و معیشت مردم بهبود و خدمات نیز گسترش یابد.

 وی تاکید کرد: خیلی مهم است که مسئولان و تصمیم گیرندگانی که تصمیمات آنها اثرگذار است، از نزدیک و در محیط، شرایط مردم را ببینند و تصمیمات خود را متناسب با دردها، گرفتاری‌ها، مشکلات، عقب ماندگی‌ها و محدودیت‌های مردم در این مناطق بگیرند و فقط به مناطق خوش آب و هوا و مرفه، توجه نکنند.

وزیر بهداشت از مردم مناطق محروم کشور به عنوان افرادی کم توقع و قدرشناس یاد کرد و افزود: همکاران ما در خیریه نورآوران سلامت سه ماه به صورت رایگان به مردم خدمات ارائه می‌دهند و مردم فرصتی ایجاد کردند که همکاران ما برای خود آرامش و ذخیره آخرت ایجاد کنند و البته مردم هم قدرشناس هستند.

هاشمی تصریح کرد: باید اقدامات زیادی در کشور ایجاد شود و هنوز با وعده‌ها و آرمانهای انقلاب اسلامی، فاصله زیادی داریم و راه آن، تلاش بیشتر و کار جهادی است و آیه یاس خواندن، چاره درد نیست بلکه با عشق، علاقه و باور به اینکه خدا راه را باز می‌کند، باید کار کنیم.

 وزیر بهداشت در خصوص استقرار اورژانس هوایی در شهرستان بم، گفت: بم از مناطقی است که وزارت بهداشت به شدت علاقه‌مند است که بالگرد اورژانس هوایی در آن مستقر شود چرا که نیاز و ضرورت است اما مشکلاتی در حوزه تامین خلبان و مسائل وابسته به پرواز وجود دارد که امیدواریم آن مشکلات برطرف شود و به زودی شاهد ایجاد پایگاه اورژانس هوایی در بم باشیم

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.