پروانه سلحشوری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: چندی پیش که به همراه فراکسیون زنان به دیدار علما در قم رفته بودیم، آیت‌الله گرامی به ما گفتند اگر می‌خواهید کار ماندگاری کنید که خدمت به مردم باشد، مواد قانونی برای خشونت علیه زنان در خانه و بیرون از خانه وضع کنید که این نوع خشونت کاهش پیدا کند. ایشان می‌گفت مراجعه‌کنندگان زیادی دارم که زن‌ها در منزل تحت فشار هستند و کتک می‌خورند و این وظیفه قانون است که به این موارد رسیدگی کند.

وی افزود: به نظر می‌رسد تظلم‌خواهی زنان آنقدر زیاد شده که به علما رسیده و آنها هم نسبت به این موضوع حساس شدند، همچنان که پیش از این هم رهبر معظم انقلاب  به مبارزه با خشونت خانگی تاکید ویژه ای داشتند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس یادآور شد: از نظر اجتماعی خشونت، خشونت به بار می‌آورد. وقتی زنی در خانه تحت خشونت قرار می‌گیرد تحقیر و سرخورده می‌شود و نمی‌تواند خانه را به خوبی اداره کند لذا اگر خانواده برای ما تقدس دارد باید سعی کنیم عشق و محبت در آن ترویج شود.

سلحشوری ادامه داد: زنان بسیاری در خانه نیاز به حمایت قانون دارند و قانون می‌تواند برای حفظ امنیت به کمک آنها بیاید، نمی‌شود گفت که چون شوهر محرم زن است هر کاری می‌خواهد بکند، باید تعریفی از انسان بودن زن داشته باشیم.

رییس فراکسیون زنان مجلس با اشاره به اظهارنظر رییس شورای فرهنگی اجتماعی زنان درباره لایحه منع خشونت علیه زنان، خاطرنشان کرد: ایشان گفتند این لایحه حمایت از زنان روسپی است، من واقعا افسوس خوردم. ما در این زمینه مسئول هستیم و باید بپرسیم نهادهای متولی در کجا کوتاهی کردند که چنین اتفاقاتی افتاده است. اگر این زنان دست به این کار می‌زنند به این دلیل است که زیر چتر حمایت قانون قرار نگرفته‌اند و برای اشتغال آنها فکری نشده است، دولت برای آنها چه کار کرده است؟ آیا این زنان نیاز به حمایت قانون ندارند؟ باید ببینیم چه تعداد از آنها توسط همسرانشان وادار به این کار می‌شوند.

این نماینده مجلس با تاکید بر ضرورت پرهیز از نگاه سیاسی به لایحه منع خشونت علیه زنان، گفت که این لایحه در دست بازبینی متخصصان در قوه قضاییه است و به زودی به صحن علنی مجلس ارائه می‌شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.