سید محمود علیزاده طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار قضایی خبرگزاری تسنیم، با اشاره به برگزاری نخستین جلسه محاکمه متهمان پرونده نفتی و قرائت کیفرخواست متهمان توسط نماینده دادستان تهران اظهار کرد: در این جلسه وکیل شرکت تأسیسات دریایی به کیفرخواست صادره اعتراض کرد و گفت که شکایت تأسیسات دریایی تحت عنوان اتهامی اخلال در نظام اقتصادی و کلاهبرداری مطرح شده بود اما در کیفرخواست، خیانت در امانت قید شده است.

این وکیل دادگستری افزود: وکیل شرکت تأسیسات دریایی معتقد بود که خیانت در امانت، رد مال ندارد در حالی که در این پرونده، 121 میلیون دلار از وجوه بیت المال حیف و میل شده است.

علیزاده طباطبایی در پاسخ به این سؤال که در رسانه‌ها رقم این پرونده 78 میلیون دلار ذکر شده است گفت: در این پرونده علاوه بر دکل نفتی گمشده که مبلغ آن 78 میلیون دلار است، موضوع یک شناور نیز مطرح است.

وکیل مدافع یکی از متهمان پرونده دکل نفتی در خصوص متهمان این پرونده نیز گفت: دو تن از متهمان این پرونده در جلسه دادگاه حضور داشتند اما سه متهم دیگر در خارج از کشور به‌سر می‌برند.

علیزاده طباطبایی افزود: از سه متهمی که خارج از کشور هستند، یک نفر مدیرعامل شرکت اردنی و دو متهم دیگر نیز ایرانی هستند که از همان ابتدا در خارج از کشور به‌سر می‌بردند و به کشور بازنگشته‌اند.

به‌گفته وی قرار است روز یکشنبه هفته آینده، دومین جلسه دادگاه برگزار شود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.