صفر فرهمندجم در گفت‌وگو با ایسنا، به ارائه توضیحاتی درباره گرانی‌ اخیر تخم‌مرغ پرداخت و اظهار کرد:حدود دو ماه می‌شود که قیمت تخم‌مرغ با تغییرات قابل‌توجهی مواجه شده و در یک‌ماه اخیر به اوج خود رسیده است.

وی ادامه داد: در این مدت قیمت هر کیلو تخم‌مرغ از حدود چهارهزار تومان به هفت‌هزار تومان رسیده که البته این قیمت هفت‌هزار تومانی مربوط به مرغداری‌ها می‌شود و تا این محصول به بازار و به دست مردم برسد قیمتی بالغ بر هفت‌هزار و ۵۰۰ تا هشت‌هزار تومان پیدا می‌کند.

رئیس اتحادیه خواربار فروشان همچنین به واردات صورت‌گرفته در روزهای گذشته اشاره کرد و گفت: در این میان بخش دولتی به‌منظور مقابله با شرایط پیش‌آمده از روز گذشته اقدام به واردات تخم‌مرغ از کشورهای دیگر کرده و حدود ۲۰ تن محصول را به‌منظور تنظیم بازار وارد کرده است.

فرهمند افزود:اکنون تخم‌مرغ‌های وارداتی با قیمتی معادل هرکیلو شش تا شش هزار و ۵۰۰تومان، یعنی شانه‌ای ۱۲‌هزار و ۵۰۰ تومان به فروش می‌رسند که نسبت به قیمت ۱۷ هزار و ۵۰۰تومانی تخم‌مرغ‌های داخلی تفاوت قیمتی قابل‌توجه دارند.

وی تاکید کرد:در این مدت برخی شهروندان اقدام به تشکیل کمپین‌های مختلف کرده و در قالب آن، این‌گونه اعلام می‌کنند که برای مدتی خرید تخم‌مرغ را تحریم خواهند کرد، غافل از این‌که حدود ۴۰‌درصد مصرف آن به کارخانه‌ها مربوط می‌شود و ۶۰ درصدش سهم مصرفی بخش خانگی است.

رئیس اتحادیه خواربارفروشان درباره تاثیرگذاری این نوع اقدامات اظهار کرد: در چنین شرایطی حتی اگر مردم خرید تخم‌مرغ را تحریم هم کنند، همچنان به‌واسطه نیاز کارخانه‌ها حدود نیمی از این مصرف پابرجا می‌ماند.

وی در پایان گفت: باتوجه به واردات صورت‌گرفته پیش‌بینی می‌شود در روزهای آتی این محصول قیمتی مناسب‌تر از روزهای گذشته پیدا کرده و قیمتش تا حدی تعدیل شود

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.