روسیاالیوم گزارش داد، ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف متجاوز سعودی علیه یمن روز چهارشنبه در نشستی خبری گفت که نیروهای یمنی در مجموع ۸۳ موشک به خاک عربستان شلیک کرده‌اند.

 

وی افزود: ما یک انبار مین را در چهار کیلومتری مرزهای عربستان با یمن و همچنین یک انبار نگهداری موشک‌های زمین به زمین و موشک‌های بالستیک را در صعده در شمال یمن هدف قرار دادیم.

 

از یکم تا بیست و ششم دسامبر جاری (۱۰ آذر الی ۵ دی)، ۶۰۰ شهروند یمنی در پی حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به شهادت رسیده و یا زخمی شدند.

روز سه‌شنبه در پی حملات جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی به یک بازار در استان تعز یمن، بیش از ۱۰۰ تن به شهادت رسیده و یا زخمی شدند.

جنگنده‌های ائتلاف متجاوز سعودی روز دوشنبه نیز صنعاء، ذمار، و الحدیده را آماج حملات خود قرار دادند که در پی این حملات بیش از ۹۰ تن به شهادت رسیده و یا زخمی شدند. 

عربستان سعودی ضمن ائتلاف با برخی کشورهای عربی منطقه از ششم فروردین ۹۴ حملات گسترده علیه یمن را کلید زد تا از این طریق بتواند «عبدربه منصور هادی» رئیس‌جمهوری مستعفی و فراری یمن را به قدرت بازگرداند که این حملات به‌جز ویرانی یمن و کشتار هزاران انسان بی‌گناه نتیجه‌ای برای رژیم سعودی نداشته است.

مرکز مستقل حقوق و توسعه یمن روز سه‌شنبه هفته گذشته در گزارش آماری خود اعلام کرد: شمار شهدا و مجروحان غیرنظامی در یمن ــ در طول یک‌هزار روز از تجاوزگری مشترک عربستان و آمریکا به این کشور ــ به ۳۵ هزار و ۴۱۵ نفر رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.