اگر قصد خرید آپارتمان در پیروزی را دارید، از نرخ قیمت‌ها در خیابان پرستار شوکه نشوید. در این خیابان آپارتمان‌هایی هم‌قیمت با واحدهایی در یوسف‌آباد هم پیدا می‌شود. قیمت زمین هم به نسبت متراژ بسیار بالا است.

محله پرستار در اواسط دهه ۴۰ توسط بانک رهنی ساخته و به‌مناسبت روز پرستار نامگذاری شد و مورد بهره‌برداری قرار گرفت. گفته می‌شود که این محدوده از قدیم جزو محله‌های اعیان‌نشین تهران و متعلق به وزرا، وکلا، نماینده‌ها و درجه‌داران ارتش بوده و در ابتدا و انتهای هر یک از کوچه‌های آن نگهبانی داده می‌شده است. در گذشته خلوت و دنج، سرسبز و مملو از دار و درخت بوده و خانه‌های بزرگ با باغچه‌های پرگل داشته است. امروز اما از صفا و زیبایی‌های گذشته چندان خبری نیست.

پرستار یکی از بهترین خیابان‌های این منطقه شناخته می‌شود که به نسبت دیگر محلات پیروزی، بافت متفاوت دارد و اصالت قدیمی خود را تا حدودی حفظ کرده است. به طور کلی بافت مسکونی این خیابان سنتی است اما ساختمان‌های بلند و نوساز بسیاری بوجود آمده که حال و هوای قدیمی آن را مدرنیزه کرده است. رقابت بین سازنده‌ها در این منطقه انتخاب و خرید آپارتمان در پیروزی را برای مشتریان گمراه‌کننده و پردردسر کرده است.

این خیابان کم‌عرض است و تردد بالا دارد با این حال به نسبت دبگر محلات پیروزی نسبتا آرام است. امکانات و تجهیزات متعدد از جمله سوپرمارکت، بانک، داروخانه، رستوران‌های سنتی و فست‌فود، مجتمع ورزشی، پمپ‌بنزین و ... در آن وجود دارد که دسترسی به نیاز‌های روزمره را تسهیل می‌کند. در سرای محله پرستار انواع کلاس‌های فرهنگی و آموزشی برای رده‌های سنی مختلف برگزار می‌شود و فضایی هم به فعالیت‌های  ورزشی اختصاص داده شده است. کتابفروشی برتر واقع در این خیابان نیز یکی از بهترین کتابفروشی‌های موجود در منطقه ۱۳ و ۱۴ تهران است.

نرخ قیمت آپارتمان در خیابان پرستار

با مراجعه به بخش املاک سایت دیوار آگهی‌های متعددی را برای خرید آپارتمان در پیروزی می‌توانید بررسی نمایید. فقط کافی است محدوده جغرافیایی، متراژ و بودجه مورد نظر خود را وارد کنید تا تمامی مواردی که با خواسته‌ها و معیارهایتان مطابقت دارد به ردیف نشان داده شوند. در سایت دیوار، آپارتمان۱۱۰ متری ۱۰ ساله واقع در پرستارجنوبی به قیمت ۵۵۰ میلیون تومان به فروش گذاشته شده که با نمونه مشابه نوساز حدود ۲۰ میلیون تومان اختلاف قیمت دارد. میانگین قیمت آپارتمان در پرستار جنوبی حدود متری ۵ میلیون تومان است. در پرستار شمالی اما تعداد ساختمان‌های نوساز بیشتر است و قیمت‎‌ها بالاتر می‌رود. در این محدوده برای واحد‌های بین ۱۰۰ تا ۱۱۰ متر به ازای هر متر حدود ۷ تا ۵/۷ میلیون تومان باید هزینه کنید. برای مثال در دیوار یک واحد ۱۰۴ متری سه خوابه، با پارکینگ و انباری واقع در پرستار شمالی به قیمت ۷۰۰ میلیون تومان به فروش گذاشته شده است. اما در متراژ ۶۰ تا ۸۰ متر آپارتمان با قدمت ۱۵-۱۰ ساله به قیمت متری ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان هم می‌توان پیدا کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.