المیادین گزارش داد، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه طی مراسمی در کرملین به مناسبت بزرگداشت نظامیان روس که در جنگ علیه تروریسم در سوریه شرکت داشتند، اظهار داشت: باقی ماندن نیروهای ما در دو پایگاه دریایی طرطوس و هوایی حمیمیم در سوریه به نفع کشور ماست و هدف تقویت امنیت روسیه را در روندهای استراتژیک دنبال می‌کند.

وی خطاب به سربازان روس گفت: نقش شما در حفظ تمامیت ارضی سوریه به سزا بود و شما در آغاز روند سیاسی سهیم بودید.

رئیس‌جمهوری روسیه تصریح کرد، ارتشی کامل از تروریست‌ها در سوریه مستقر شده بود، ارتشی با تشکیلات مناسب و مسلح که مستقیما روسیه و جهان را تهدید می‌کرد.

وی تاکید کرد، پیروزی ارتش روسیه همواره در ذهن می‌ماند و خانواده‌های سربازان کشته شده دائما از کمک‌ها و حمایت‌های لازم برخوردار خواهند شد.

پوتین در این مراسم به سربازان و افسرانی که در عملیات نظامی در سوریه شرکت داشتند و خدمت شایانی صورت دادند جوایز و مدال‌هایی اهدا کرد.

پوتین با نیروهای مسلح روسیه که در عملیات مبارزه با تروریسم در سوریه شرکت داشتند، دیدار داشت.

رئیس‌جمهوری روسیه اظهار داشت: ۴۸ هزار روس در عملیات نظامی در سوریه شرکت کردند.

در این مراسم بیش از ۶۰۰ نظامی و افسر از تمامی یگان‌های وابسته به نیروهای مسلح روسیه شرکت داشتند.

رئیس‌جمهوری روسیه در ادامه اشاره کرد: انفجاری که در سن پترزبورگ رخ داد یک اقدام تروریستی است. من به دفتر تحقیقات فدرال دستور دادم تنها در چارچوب قانون در راستای بازداشت این گروه‌های تروریستی وارد عمل شود اما در صورتیکه جان کارمندان و افسران ما در خطر باشد با جدیت برخورد می‌کنیم دیگر به بازداشت آنها اکتفا نمی‌کنیم بلکه در همانجا آنها را می‌کُشیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.