بیژن نامدار زنگنه ظهر امروز در نشست با مسئولان شهرستان دیلم با  بیان اینکه در مناطق سکونتگاهی حوزه وزارت نفت، باید دیوار بین مردم و کارکنان نفت برداشته شود اظهار داشت: نفتی‌ها در استان بوشهر سال‌ها در کنار مردم زندگی می‌کنند و این صحیح نیست خدماتی که به کارکنان و خانواده وزارت نفت ارائه می‌شود با مردم پیرامونی تفاوت کند.

وی با تاکید بر توجه به مسئولیت‌های اجتماعی وزارت نفت در مناطقی که تاسیسات آن وجود دارد خاطر نشان کرد:  از منظر مسائل اجتماعی و توجه به مناطق پیرامونی مشاوران و مسئولان متعددی در وزات نفت فعالیت می‌کنند که در این راستا هر کمکی برای تحقق مطالبات مردم از سوی وزارت نفت ارائه می‌شود.

وزیر نفت با تاکید بر اجرایی شدن مسئولیت‌های اجتماعی به مناطق پیرامونی خاطر نشان کرد:طرح‌های مسئولیت اجتماعی با اولویت ویژه در مناطق مختلف استان بوشهر عملیاتی و اجرایی می‌شود.

زنگنه  با بیان اینکه زندگی نفتی‌ها با مردم استان بوشهر گره خورده است گفت: هر کمکی برای تحقق خواسته‌های مسئولان در راستا افزایش رفاه مردم که در جلسه امروز مطرح کردند انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه نفتی‌ها باید با مردم ساکن در این مناطق قاطی زندگی کنند تصریح کرد: الان کارکنان وزارت نفت در عسلویه خدماتی که دریافت می‌کنند با مردم ساکن در این شهرستان متفاوت است که باید این مشکل  برطرف شود و دیگر مناطق نفتی به این مشکل دچار نشوند.

وزیر نفت با بیان اینکه شرایط جدا بودن نفتی‌ها با مردم مناطق نفت خیز امروزه جواب نمی‌دهد گفت: تلاش می‌‌شود آن شرایطی که قبلا خدمات نفتی‌ها نسبت به مردم مناطق نفتی جدا بود دیگر تکرار نشود و همه مردم  در این شرایط مساوی برخوردار باشند.

وزیر نفت با بیان اینکه درآمدهای نفتی در اختیار دولت است تاکید کرد: هر چند درآمدهای حاصل از صادرات مواد نفتی در اختیار دولت است ولی تلاش می‌شود مشکل مردم ساکن در  مناطق نفت‌‌خیز و تاسیسات و صنایع وابسته به وزارت نفت در قالب مسئولیت‌های اجتماعی برطرف شود.

وی بر رفع مشکلات کارکنان قراردادی وزارت نفت تاکید کرد و گفت: رفع مشکلات معیشتی کارکنان قراردادی نفت دغدغه جدی من است و هر تلاشی برای بهبود و ارتقا سطح کیفی معیشتی کارکنان قراردادی نفت  انجام می‌شود.

زنگنه بیان کرد: در حل مشکلات نیروهای قراردادی اولویت با نیروهای عملیاتی از جمله نیروهای فلات قاره و مناطق نفت خیز است.

وزیر نفت با اشاره به اختصاص ۴ درصد درآمد صادرات حاصل از مواد نفتی به مناطق نفت خیز بیان کرد: در صورت تصویب شدن این طرح خدمات وزارت نفت به مناطق نفت‌خیز و مناطق پیرامونی تاسیسات نفتی و صنایع مرتبط با وزارت نفت افزایش می‌یابد.

وی بر حل مشکل ته‌لنجی مناطق ساحلی استان بوشهر تاکید کرد و گفت: این موضوع در هیئت دولت مطرح است که تلاش می‌شود بر اساس مطالبات مردم و خواسته ملوانان و مرزنشینان استان بوشهر مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

زنگنه تاکید کرد: برای کمک به استان بوشهر هیچ مضایقه‌ای ندارم و تلاش می‌شود بر اساس مسئولیت‌های اجتماعی خدمات وزارت نفت به مردم مناطق استان بوشهر افزایش یابد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.