سرهنگ ابراهیم ملاشاهی روز پنجشنبه در این باره اظهار داشت: کارآگاهان پلیس در ادامه رسیدگی به پرونده های قتل متعلق به سال های گذشته دریافتند فردی که حدود ۲ سال قبل با استفاده از کلت کمری سبب قتل یک کودک سه ساله و مجروحیت ۲ نفر دیگر شد و به کشور همجوار فرار کرده بود هم اینک در یکی از نقاط حاشیه شهرستان زاهدان به صورت مخفیانه زندگی می کند که بلافاصله دستگیری وی در دستور کار قرار گرفت. 

وی افزود: کارآگاهان پلیس آگاهی با انجام اقدامات فنی و کار اطلاعاتی محل اختفای قاتل را شناسایی و با هماهنگی قضایی در یک عملیات سریع و هدفمند وی را در حالی که قصد فرار مجدد داشت به همراه یک قبضه کلت کمری دستگیر کردند. 

وی ادامه داد: متهم پس از دستگیری ابتدا منکر جرم خود شد اما در نهایت با بازجویی های تخصصی و مواجهه با مستندات موجود اعتراف کرد که قصد شلیک به کودک سه ساله را نداشته و به صورت سهوی و غیره عمد این اتفاق افتاده است. 

رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان تصریح کرد: متهم پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی به مراجع قضایی معرفی شد. 

سرهنگ ملاشاهی گفت: با توجه به بررسی های انجام گرفته مشخص شد فرد دستگیر شده به اتهام قتل فرد دیگری در سال ۸۷ تحت تعقیب پلیس بوده است.

وی افزود: در این خصوص متهم اظهار داشت به دلیل اختلافات شخصی که از قبل با مقتول داشتم به درب منزل وی رفتم و با اسلحه کلت که در اختیارم بود به سمت مقتول تیراندازی کردم و وی را به قتل رساندم. 

رئیس پلیس آگاهی سیستان و بلوچستان تاکید کرد: نیروی انتظامی حافظ جان، مال و نظم و آرامش مردم است و همه توان و تلاش خود را برای برقراری امنیت به کار می گیرد و از شهروندان می خواهیم در صورت مشاهده هرگونه فعالیت مشکوک موضوع را بلافاصله از طریق سامانه ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.