محمدعلی نجفی بعد از ظهر هفتم دی ماه در مراسم اختتامیه ششمین جشنواره تئاترشهر گفت: حدود ۱۰ سال پیش استاد عزت‌الله انتظامی مساله تئاتر نصر را مطرح کرده و درخواست کرد این ساختمان دوباره به هنرمندان بازگردانده شده و به عنوان موزه تئاتر تجهیز شود.

نجفی با بیان اینکه همه می‌توانیم ردپای تاریخ فرهنگی شهر تهران را در تئاتر نصر ببینیم، گفت: سال‌ها شهرداری تهران و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی برای تحقق این خواسته تلاش کردند تا اینکه سرانجام روز گذشته (چهارشنبه شش دی) قرارداد واگذاری و خرید ساختمان تئاتر نصر توسط شهرداری تهران به امضا رسید و طی قراردادی با کمیته امداد امام خمینی (ره) و جهاد دانشگاهی، این ساختمان روز شنبه (۹ دی) به شهرداری تهران تحویل داده می‌شود تا بلافاصله فعالیت عملیاتی برای تبدیل این ساختمان به موزه آغاز شود.

نجفی همچنین در بخش دیگری از صحبت‌هایش گفت: اگر ما اصرار داریم شهروندانی مسئولیت‌شناس و مشارکت‌پذیر در تهران داشته باشیم مسلما هنر به طور کلی و نمایش به طور خاص می‌تواند ما را به عنوان نهاد اجتماعی کمک کند تا به این هدف برسیم.

شهردار تهران خاطرنشان کرد: ابزار پرقدرت هنری و تاثیرگذار در اختیار هنرمندان تئاتر قرار دارد که با استفاده از آن شهروندان را تحت تاثیر قرار دهد و روح مسئولیت‌پذیری را در شهر بدمند. خوشحالم که هنرمندان رابطه مثبتی با شهرداری تهران دارند و امیدوارم این رابطه در آینده مستقیم‌تر، عمیق‌تر و قوی‌تر شود. چون همه یک هدفی را دنبال می‌کنیم که ایجاد آرامش و آسایش بیشتر برای شهر است.

نجفی با بیان اینکه آنچه اخلاق جامعه را می‌تواند تغییر دهد ابزارهایی است که ناخودآگاه در ذهن افراد نفوذ کرده و تعلیم می‌دهد، تئاتر را یکی از مهم‌ترین این ابزارها خواند و گفت: برگزاری جشنواره تئاترشهر اقدام بسیار تاثیرگذاری برای دستیابی به شهری برای زندگی است. امیدوارم در سال‌های بعد این جشنواره بزرگتر و باتاثیرگذاری بیشتری برگزار شود.

محمود صلاحی (رئیس سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران) نیز با بیان اینکه با حضور شما هنرمندان این شش دوره جشنواره تئاترشهر تبدیل به برندی بسیار مهم در کشور شده است، گفت: جشنواره ششم را در هشت بخش تخصصی و با ۶۲ نمایش، با ۱۴۵ اجرا و با حضور ۱۲۰۰ هنرمند از ۲۸ آذر کلید زدیم و امروز اختتامیه آن را برگزار می کنیم.

صلاحی ادامه داد: آقای نجفی شهردار تهران، درخواست و تاکید دارد که در همه شهرهای مدرن دنیا شهرداری باید فرهنگ و هنر را پشتیبانی کند. در این میان هنر نمایشی و تئاتر جلوه بیشتری دارد. چون مادر هنرهاست.

او خاطرنشان کرد: خوشبختانه در این شش دوره با همراهی همه هنرمندان این جشنواره رونق بیشتری گرفته است. امیدوارم همه این ۶۰ اثر برگزیده بعد از جشنواره با حمایت شهردار و شهرداری بتوانند اجرای عمومی شوند.

صلاحی با اشاره به ۵۰ هنرمندی که داوری این دوره را به عهده داشتند، گفت: این دوره از جشنواره برای تقدیر از هنرمندی پیشکسوت به نام داریوش مودبیان است.

او با اشاره به تاکیدهای شهردار تهران با بیان اینکه کالبد سخت شهر مقداری کامل شده است، گفت: هنوز در موضوع فرهنگ و هنر جای کار زیادی داریم که در همین راستا باید این ۶۰ تئاتر برگزیده امشب در طول سال هرشب اجرا شوند.

اختتامیه ششمین جشنواره تئاترشهر با معرفی برگزیدگان و نیز نکوداشت داریوش مودبیان عصر روز هفتم دی در پردیس تئاتر تهران برگزار شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.