در بیانیه &#۳۹;ماریا کاسیانچیچ&#۳۹; سخنگوی اتحادیه اروپا آمده است: صبح امروز پنجشنبه یک تجمع مسالمت آمیز در یک مرکز فرهنگی در کابل هدف حمله انتحاری قرار گرفت که بیش از ۴۰ کشته و بیش از ۸۰ مجروح شدند که شماری از آنان زن و کودک بودند. 

این بیانیه می افزاید: در حالی که شماری از کشته ها و زخمی های این حمله خبرنگار بوده اند، این اقدام همچنین حمله ای به آزادی بیان و دمکراسی در افغانستان بود. 

سخنگوی اتحادیه اروپا در ادامه ضمن ابراز تسلیت به خانواده های قربانیان، افزود: اتحادیه اروپا در مبارزه با تروریسم و تلاش برای ساختن آینده ای صلح آمیز و مسالمت آمیز، در کنار مقامات و مردم افغانستان خواهد بود. 

به گزارش ایرنا، در حمله صبح پنجشنبه یک مهاجم انتحاری در منطقه «ششم» در غرب کابل ۴۱ غیر نظامی شامل ۳۵ مرد، ۴ زن و ۲ کودک کشته و ۸۴ تن دیگر زخمی شدند. وزارت کشور افغانستان تائید کرد که یک مهاجم انتحاری ساعت ۱۰ و ۱۰ دقیقه پیش از ظهر امروز داخل مرکز فرهنگی- اجتماعی تبیان و خبرگزاری «صدای افغان» (آوا) شده و خود را در بین مردم منفجر کرده است. 

این حمله به نشست یادبود سالروز حمله نظامیان شوروی به افغانستان که در ۶ دی ماه سال ۱۳۵۸ رخ داد، صورت گرفت که در آن صدها زن و مرد از مردم غرب کابل شرکت کرده بودند. 

وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و برخی نهادهای ملی و بین المللی در افغانستان این حمله را محکوم کرده و آن را جنایت علیه بشریت عنوان کرده اند. گروه تروریستی داعش مسئولیت این حمله را بر عهده گرفت. 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.