به گزارش خبرگزاری رویترز، از زمان آغاز به کار دولت دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا، مساله تحقیقات فدرال درخصوص "مداخله روسیه در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا" مطرح بوده است و برخی از متحدان ترامپ در هفته‌های اخیر، گروه رابرت مولر، بازرس ویژه رسیدگی به پرونده ادعای مداخله روسیه را به اقدام جانبدارانه علیه این رییس جمهور متهم کرده‌اند.

اما به نظر می‌رسد که ترامپ در مصاحبه‌ای با نیویورک تایمز، نگرانی‌ها درباره این تحقیقات را نادیده گرفته است؛ تحقیقاتی که با نتیجه‌گیری نهادهای اطلاعاتی آمریکا مبنی بر تلاش روسیه برای کمک به ترامپ به منظور شکست دادن هیلاری کلینتون، نامزد دموکرات انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا، از طریق  هک کردن و انتشار ایمیل‌های این نامزد انتخاباتی همراه بود.

ترامپ طی گفت‌وگویی که نیویورک تایمز آن را "۳۰ دقیقه مصاحبه بداهه در کلوب گلف ترامپ در وست پالم بیچ" خواند، اظهار کرد: نتیجه‌گیری‌ای صورت نگرفته اما من فکر می‌کنم مولر منصفانه عمل می‌کند.

مولر طی تحقیقات خود، چهار فقره اتهام را علیه ترامپ ثبت کرده است. روسیه مداخله در انتخابات آمریکا را تکذیب کرده است.

 ترامپ به نیویورک تایمز گفت، نمی‌داند که روند تحقیقات تا چه زمانی ادامه خواهد داشت. وی افزود، پیش از این تصور می‌کرد که یک تحقیقات طولانی مدت، وجهه کشور را خدشه‌دار می‌کند اما این اتفاق هواداران اصلی او را پرشورتر کرده است.

ترامپ اظهار کرد: این تحقیقات حامیان اصلی من را خشمگین کرد و قوی‌ترشدن آن‌ها را در پی داشت. اکنون تشکل حامیان من از هر زمان دیگری قوی‌تر است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.