محمد فاطمی زاده: رژیم آل خلیفه همچنان به جنایت های خود علیه انقلابیون بحرینی ادامه می دهند. این در حالی است که در حال حاضر قریب به هفت سال است که از انقلاب مردمی در بحرین سپری می شود.

آل خلیفه در جدیدترین جنایت، شش شهروند بحرینی را در کمال مظلومیت به اعدام محکوم کرده است. مقامات آل خلیفه مدعی هستند که این جوانان بحرینی در صدد طراحی برنامه ترور فرمانده نیروهای مسلح بحرین بوده اند. حال آنکه آنها برای اثبات این ادعای واهی تاکنون هیچ سند و مدرکی را به افکار عمومی ارائه نکرده اند. این شش شهروند بحرینی همچنین به سلب تابعیت نیز محکوم شده اند.

دادگاه نظامی آل خلیفه همچنین در احکام جدید خود هفت شهروند بحرینی را در همین پرونده به هفت سال زندان محکوم کرد.

در همین زمینه خبرنگار مهر با شیخ «عبدالله الصالح» معاون دبیرکل جمعیت عمل اسلامی بحرین گفتگو کرده است که شرح آن از نظر می گذرد.

*چرا رژیم آل خلیفه مردم بحرین را در دادگاه های نظامی محاکمه می کند؟

این احکام با هدف انتقام جویی و به صورت ظالمانه صادر می شود و علت صدور آن توسط دادگاه های نظامی نیز تسریع در روند صدور حکم به منظور بازگرداندن قدرت آل خلیفه است؛ زیرا مردم بحرین این هیبت و قدرت را ساقط کرده اند. احکامی که در روز دوشنبه ۲۵ دسامبر صادر شد، به صورت کامل برای انتقام گیری از مردم بحرین به دلیل مقاومت آنها برای تداوم انقلاب و اصرار بر عدالتخواهی است. این خواسته های ما از ابتدای انقلاب ۱۴ فوریه ۲۰۱۱ می باشد. صدور این احکام موجب بازداشتن مردم بحرین از تداوم مطالبه شان برای سرنگونی استبداد و دیکتاتوری و طغیان نمی شود.

*علت محکومیت ۶ شهروند بحرینی به اعدام توسط دادگاه نظامی آل خلیفه چیست؟  

بلاشک شکست دستگاه های امنیتی آل خلیفه در مقابله با انقلاب، آنها را به سمت انتقام جویی از مردم سوق داد و ادعای خنثی کردن توطئه ترور یک مقام نظامی بحرین فقط افتراء است و موجب کوتاه آمدن مردم بحرین از خواسته های عادلانه شان نمی شود.

*آیا افرادی که در دادگاه های نظامی محاکمه می شوند، حق داشتن وکیل هم دارند؟

دادگاه های نظامی از زمان ورود نظامیان سعودی و اماراتی به بحرین آغاز شد اما پس از ۶ ماه بنابه درخواست بسیونی دادگاه های شهری جایگزین دادگاه نظامی شد.آل سعود و آل خلیفه حقیقت اوضاع و اراده شکست ناپذیر مردم ما را نمی دانند و پس از ۶ سال مجددا به دلیل انتقام از مقاومت مردم بحرین دادگاه نظامی را به راه انداخته اند. هدف اصلی بازگرداندن دادگاه های نظامی رها شدن از نظارت محلی و بین المللی و تسریع روند نابودی انقلاب مردم بحرین پیش از انتخابات پارلمانی در سال ۲۰۱۸ میلادی است.

درباره حق زندانیان برای برخورداری از وکیل نیز باید بگویم که آل خلیفه در دادگاه های معمولی نیز به این موضوع پایبند نیست چه برسد به دادگاه های نظامی. پیام این دادگاه های ظالمانه و نظامی به مردم و رهبران آنها این است که یا تسلیم شوید و یا اینکه قتل و احکام شدید در انتظار شماست. اما مردم بحرین از این پیام استقبال کرده و آشکارا اعلام کردند: در هیچ شرایطی از خواسته های خود عقب نشینی نمی کنیم. این موضوع در تظاهرات روزهای اخیر علیه صدور این احکام ظالمانه خود را نشان داد.

*برخی از افراد زندانی توسط نظامیان رژیم آل خلیفه ربوده شده و سرنوشت آنها مشخص نمی شود. در این خصوص توضیح دهید.

ربودن این جوانان و سپس شکنجه و محروم کردنشان از ساده ترین حقوق، با هدف اعتراف گیری از آنها برای محکوم کردن آیت الله عیسی قاسم و بدنام کردن انقلاب ۱۴ فوریه است. نشانه و دلیل این موضوع نیز این است که اکثر بازداشت شدگان از منطقه الدراز و از مدافعان آیت الله عیسی قاسم هستند.

ایستادگی شیخ عیسی و تسلیم نشدن ایشان در برابر دیکته های آل خلیفه از یکسو و ثبات ربوده شدگان و تسلیم نشدنشان در برابر خواسته های جلادان، آل خلیفه را به سمت مسأله دیگری سوق داد و آن هم ادعای تلاش برای ترور وزیر دفاع به منظور محکوم کردن سریع آنها در دادگاه های نظامی است تا بدین صورت هیبت آل خلیفه را بازگردانند. ما به عادلانه بودن مسأله خود و خواسته هایمان و پیروزی از سوی خدا اطمینان داریم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.