براساس این گزارش، مشاوران ترامپ همچون «استیو منوچین»وزیر خزانه داری آمریکا، «رکس تیلرسون»وزیر امور خارجه این کشور و «ری کوهن» مشاور اقتصادی رئیس جمهوری به مهار ترامپ در سال نخست ریاست جمهوری اش کمک شایانی کردند، اما این مشاوران نگرانند که ترامپ در سال آینده میلادی توصیه های آنها را نادیده بگیرد و جنگی تجاری را با چین به راه اندازد. 

این مشاوران با اعلام اینکه ترامپ وسواس خاصی در مورد حمله نظامی به کره شمالی دارد، بیم دارند که مشاوران ارشد وی در زمینه سیاست خارجی نتوانند او را از اقدام نظامی علیه پیونگ یانگ در سال ۲۰۱۸ منصرف کنند.

برخی مقام های ارشد آمریکایی گفته اند که لفاظی های خصمانه ترامپ علیه کره شمالی، باعث نگرانی و تشویش خاطر آنها شده است.

تنش میان آمریکا و کره شمالی در سال ۲۰۱۷ با افزایش آزمایش های موشکی در شبه جزیره کره، طرح اتهام هایی در زمینه حملات سایبری و جنگ لفظی میان ترامپ و کیم جونگ اون رهبر کره شمالی، شدت یافت.

دولت ترامپ تلاش کرد اهداف هسته ای پیونگ یانگ را با تهدیدهای لفظی، افزایش رزمایش های نظامی در منطقه، تحریم های اقتصادی و اعمال فشار بر چین به منظور کاهش سطح مبادلات تجاری با کره شمالی، مهار کند.

اما کره شمالی به این واکنش منفی توجهی نشان نداد و در سال ۲۰۱۷ به آزمایش موشک های بالستیک قاره پیمای خود و یک بمب هیدروژنی ادامه داد.

مقابله با کره شمالی احتمالا موضوع اصلی مورد توجه دولت ترامپ در سال ۲۰۱۸ خواهد بود. ترامپ بارها گفته که شلیک های موشکی کره شمالی، موضوعی است که به آن خواهیم پرداخت. کارشناسان پیش بینی می کنند که وضعیت مربوط به کره شمالی در سال ۲۰۱۸ رو به وخامت گذارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.