امین الله فرهادی، رییس مرکز ملی رتبه بندی مستقر در اتاق ایران در خصوص رتبه بندی فعالان اقتصادی در ایران، گفت: «هدف رتبه بندی، غربالگری و تمایز فعالان واقعی از غیرواقعی و تعیین سطح قابلیت های آنها است. ما دنبال این هستیم فضای لازم برای بیزینسمن های واقعی فراهم کنیم.»

او ادامه داد: «طبیعتا افرادی که وارد جرگه اقتصادی شدند، انتظار است قواعد کار اقتصادی را بدانند و البته می دانند. واقعا انصاف نیست این همه انسان زحمت کش و خوشنام به پای تعداد قلیلی بسوزند.»

فرهادی بیان کرد: «مدرسه با کلاسها و سطوح مختلف معنی پیدا می کند. مدرسه بدون کلاس معنی ندارد. افراد باهوش و زرنگ و افراد تنبل و کم هوش در یک مدرسه بدون کلاس و بدون نظام رتبه بندی از هم تمیز داده نمی شوند و قطعا حق افراد باهوش و زحمت کش در چنین جایی ضایع می شود.»

او معتقد است «در نظام اقتصادی نیز به مراتب اولی چنین قواعدی انتظار همه فعالان زحمت کش و واقعی است.»

رییس مرکز رتبه بندی مستقر در اتاق بازرگانی ایران اظهار داشت: «بین یک فعال اقتصادی یا یک تولیدکننده زحمت کش واقعی و کسی که شبه اقتصادی کار می کرده، تمایزی نیست.»

او عنوان کرد: «وقتی با شاخص های اندازه گیری وارد کار و فعالیت می شوید، مشخص می شود چه کسی تلاشگر است و چه کسی ادعای تلاشگری دارد.»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.