مشروح این گفتگو را بخوانید؛

 

 تحلیل شما از ابراز علاقه اسحاق جهانگیری برای حضور در جمع اصلاح‌طلبان چیست؟

 

اسحاق جهانگیری کسی بود که در رقابت‌های انتخاباتی دوازدهمین دوره ریاست‌جمهوری گرایش و خط سیاسی فکری خود را شفاف کرد. ایشان در دولت یازدهم با توجه به پوزیشن معاون اولی نقش و اثر‌گذاری بیشتری داشت. شاید به همین دلیل مقداری از احزاب اصلاح‌طلب فاصله گرفته بود اما اکنون می‌خواهد این فاصله را ترمیم کرده و ارتباط خود با اصلاح‌طلبان را افزایش دهد. این افزایش رابطه به دلیل افزایش اثر‌گذاری و همچنین علاقه آقای جهانگیری به جریان اصلاح‌طلب است چون ایشان به بدنه این جریان تعلق دارد. صحبت ایشان در مجمع عمومی انجمن اسلامی جامعه پزشکی ایران یک صحبت معمولی بود که از خط فکری ایشان نشات می‌گیرد.

 

آیا این به معنای اعلام آمادگی برای حضور در انتخابات ١٤٠٠ است؟

 

صحبت درباره انتخابات بعدی بسیار زود است.

 

دلیل علاقه آقای جهانگیری به حضور بیشتر در میان اصلاح‌طلبان چیست؟

 

ایشان می‌خواهد در عرصه سیاسی نقش موثر‌تری ایفا کند. راه‌حل بسیاری از مشکلات در کشور ما راه‌حل سیاسی است و با توجه به گره خوردن مشکلات اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی به سیاست، من فکر می‌کنم آقای جهانگیری با درک درستی از این مطلب می‌خواهد تاثیر‌گذاری خود را افزایش دهد. این تعامل به حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی کمک خواهد کرد.

 

آیا نقش جهانگیری در دولت دوازدهم کمرنگ‌تر شده است؟

 

من فکر می‌کنم نقش ایشان کمرنگ‌تر شده یا به نحو دیگر باید بگویم افراد دیگری به دولت وارد شده‌اند که نقش آنها بسیار پررنگ‌تر از آقای جهانگیری است.

 

آیا حضور این افراد سبب بروز این اتفاق شده است؟

 

آقای جهانگیری در این مقوله چوب اصلاح‌طلبی و شفافیت خود را می‌خورد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.