اسپوتنیک گزارش داد، خبرگزاری دولتی کره‌شمالی KCNA در بیانیه‌ای اعلام کرد، حزب حاکم کره شمالی متعهد به تقویت قدرت نظامی این کشور و قابلیت‌های بازدارنده رزمی آن است.

به نوشته این خبرگزاری حکومت کره شمالی نیروی بازدارنده هسته‌ای را "ستون فقرات نیروی دفاعی" این کشور به منظور مقابله با آمریکا و دوستانش می‌داند.

کره شمالی پیشتر بعد از آخرین آزمایش هسته‌ای خود که در تاریخ سوم سپتامبر صورت گرفت اعلام کرد که این کشور با این آزمایش تبدیل به یک قدرت هسته‌ای شده و به یک پیروزی بزرگ دست یافته است.

کمی بعد در تاریخ ۲۸ نوامبر نیز کره شمالی اقدام به آزمایش پیشرفته‌ترین موشک بالستیک قاره پیمای خود مشهور به هواسونگ-۱۵ کرد که به ادعای این کشور قادر به هدف قرار دادن هر نقطه ای در خاک آمریکا است.

پیونگ یانگ در عین حال واکنش شدیدی به جدیدترین تحریم‌هایی که سازمان ملل، آمریکا و اتحادیه اروپا به بهانه این آزمایش‌های تسلیحاتی علیه آن اعمال کردند نشان داد. اخیرا یک مقام بلندپایه کره شمالی گفت که برنامه تسلیحات هسته‌ای این کشور صرفا برای مقابله با آمریکاست تا رویاهای آمریکا برای برتری در منطقه آسیا-اقیانوسیه را نقش بر آب کرده و از صلح و امنیت در شبه جزیره کره و منطقه حراست کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.